×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف یک تن آنغوزه قاچاق در استان فارس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از کشف یک تن گیاه دارویی از نوع صمغ انغوزه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان زرین‌دشت مطلع شدند چند نفر با تخریب اراضی منابع ملی اقدام به برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی از نوع انغوزه کرده‌اند، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ یوسف کریمی‌راد افزود: ماموران پس از بررسی و تلاش جهت محل اختفا محموله قاچاق ضمن هماهنگی لازم با مرجع  قضائی به محل سکونت متهم عزیمت و دربازرسی از منزل متهم یک تن صمغ انغوزه که در کیسه‌های ۵۰ کیلویی بسته‌بندی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت عنوان کرد: این گیاه دارویی به صورت خودرو در کوه‌های اطراف این شهرستان رشد می‌کند و برداشت آن باید با هماهنگی اداره منابع طبیعی باشد که عده‌ای بدون مجوز اقدام به برداشت این گیاه کرده بودند و صمغ آن را که هرکیلو حدود یک میلیون ریال ارزش دارد را در گونی‌های ۵۰ کیلویی در منزلی واقع در شهرستان زرین‌دشت دپو کرده بودند.

سرهنگ کریمی‌راد با بیان اینکه داروهای گیاهی مکشوفه تحویل ادراه منابع طبیعی شهرستان شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را که افراد سودجو قصد داشتند آن را به صورت قاچاق به خارج از کشور منتقل کنند را حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

وی گفت: در این رابطه دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.