×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، در ابتدای این نشست دبیرکل اتاق تهران واردات چای به ایران را سالانه حدود ۱۰۰ هزارتن اعلام کرد که ۲۰ درصد این میزان از کشور هند وارد می‌شود.

محمد مهدی راسخ با اشاره به سریلانکا به عنوان کشوری که بخش عمده‌ای از بازار چای ایران را در اختیار دارد به کیفیت خوب چای هندی اشاره کرد و گفت: چای هند با ذائقه مردم ایران سازگاری دارد و با توجه به اینکه مردم از آن استقبال می‌کنند زمینه برای گسترش سهم هند در بازار چای ایران فراهم است.

بهانو، رییس سازمان چای هند نیز با اعلام اینکه بیش از یکصد سال است که به هند چای صادر می‌کنیم و روسیه و ایران نیز از مهم‌ترین شرکای هند هستند، گفت: سال گذشته در زمینه نقل و انتقال پول، مشکلاتی به وجود آمد که البته به دلیل به کارگیری مکانیزم جایگزین شدن روپیه این مشکلات تا حدودی برطرف شد. رییس سازمان چای هند ادامه داد: مشکل واردکنندگان چای از هند به ایران این است که باید ۲۰ درصد بیشتر از قیمت چای به عنوان تضمین بپردازند.

او با اشاره به اولویت‌های۱۰گانه واردات در ایران خطاب به دبیر کل اتاق تهران گفت: کمک کنید، که چای هم در این اولویت بندی در زمره کالاهای اساسی و مواد غذایی قرار گیرد و ارز مرجع ایران را دریافت کند.

رییس سازمان چای هند گفت: ارز تجارت چای میان هند و ایران به ۴۰ میلیون دلار می‌رسد که چندان قابل توجه نیست، اما اگر مشکلات برطرف شود، این رقم درهمان ابتدا حدود ۱۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

آن طور که دبیرکل اتاق تهران می‌گوید: سفیر هند در ایران نیز این درخواست را مطرح کرده است که چای در اولویت نخست کالاهایی که ارز مرجع دریافت می‌کنند، قرار گیرد که این درخواست را به دولت ارائه کرده‌ایم، اما امروز دولت سیاست جدید را در پیش گرفته است و آن نزدیک کردن این دو نرخ به یکدیگر است. 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.