×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه گذاری شرکت های آلمانی و ژاپنی بر روی گیاهان دارویی استان خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری شبستان؛ هادی هزار خانی، رئیس کانون کارآفرینی کشور امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی گفت: مذاکرات خوبی در اتاق بازرگانی ایران با همکاری اتاق بازرگانی خراسان شمالی با یک شرکت سرمایه گذار آلمانی برای تولید گیاهان دارویی در خراسان شمالی انجام شده است.

 وی اظهار امیدواری کرد: پس از اسانس گیری گیاهانی مانند گل محمدی و… در خراسان شمالی، با همکاری شرکت آلمانی شاهد ساخت کارخانه خاص در حوزه تولید گیاهان دارویی در این استان باشیم.

 هزار خانی از انجام مذاکرات بعدی با گروه سرمایه گذار ژاپنی برای خرید اسانس گیاهان دارویی در خراسان شمالی هم خبر داد و اظهار داشت: این گروه ژاپنی برای خرید اسانس و سفر به خراسان شمالی اعلام آمادگی کرده اند.

 وی تصریح کرد: البته معتقدم زمانی باید از سرمایه گذار خارجی دعوت شود که زیر ساخت های سرمایه گذاری در منطقه کاملا آماده باشد.

 وی افزود: تامین زیرساخت ها و سپس دعوت از سرمایه گذار مورد تاکید اقتصاد دارایی هم باید باشد، چرا که سرمایه گذار خارجی با آماده نبودن زیرساخت ها و معطلی بدون گرفتن نتیجه، دیگر مراجعه نخواهد کرد و کشور را محل مناسبی برای سرمایه گذاری نخواهد دید.

 رئیس کانون کارآفرینی کشور عنوان کرد: برای برند سازی تولید گیاهان دارویی خراسان شمالی سرمایه گذار داخلی و خارجی هم داریم که قول می دهم با ثبت شرکت در این رابطه، مسئله بازار، تجاری سازی و جذب سرمایه گذار به نحو مطلوب انجام شود.

 حسن نوری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: هزار و ۳۰۰ هکتار از مراتع استان توسط مرتعداران برای کشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی اختصاص یافته و در ۷۰۰ هکتار از مستثنیات هم برای کشت این گیاهان اعلام آمادگی شده است.

 وی افزود: توجه به مزیت های استان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهم است به گونه ای که اکنون، نوغانداری، پرورش اسب و تولید پوشاک در راز و جرگلان مورد توجه قرار گرفته و صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی هم برای ارائه تسهیلات در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

 نوری تصریح کرد: اجماع کلی برای پیگیری تولید گیاهان دارویی در استان وجود دارد و اکبری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم هست از حمایت صفر تا ۱۰۰ در این حوزه خبر داده است.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه گیاهان دارویی کار در قالب تعاونی ها شروع شده است، افزود: ۱۵۰ خانوار برای کشت اعلام آمادگی کرده اند و تولید گیاهان دارویی در استان مصوبه اقتصاد مقاومتی را هم دریافت کرده است.

 مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از شروع جلسات برای کشت گیاهان دارویی در استان از ۹ ماه قبل خبر داد و اظهار کرد: دستگاه های متولی در این زمینه مشخص و پیگیری و انجام کار به عهده جهاد کشاورزی استان گذاشته شد و قرار نیست در حوزه تولید گیاهان دارویی خارج از مفاهیم منابع طبیعی و اراضی عمل کنیم.

 نوری با اشاره به اینکه این طرح مجریان زیادی دارد که اتحادیه ها، بخش خصوصی و نیز مردم متقاضی اجرای آن هستند، گفت: برای حمایت مالی از این طرح هم امکان تامین اعتبار داریم و جهاد کشاورزی هم برای تامین نهال آمادگی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.