×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دکتر پیمان یوسفی آذر به عنوان مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی منصوب شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، در بخشی از حکم وزیر جهاد کشاورزی به مجری گیاهان دارویی آمده است: هماهنگی با سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت امور باغبانی جهت تنوع بخشی،توسعه کشت،احیای رویشگاه های طبیعی،بهبود ارقام گیاهان دارویی به ویژه ارقام نادر و منحصر به فرد بومی،زراعی کردن گیاهان دارویی و مرتعی،سازماندهی،برنامه ریزی و بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی جهت گذر از خام فروشی به افزایش ارزش افزوده برای صادرات گیاهان دارویی از جمله وظایف محوله است.

سال گذشته ۹۱ میلیون دلار گیاه دارویی صادر شد که ۴٫۷ میلیون دلار زیره، ۱۳٫۲ میلیون دلار گشنیز و تخم گشنیز، ۶٫۶ میلیون دلار حنا و ۱۳٫۴ میلیون دلار گل محمدی بوده است.
هم اکنون حدود ۸ هزار گونه گیاه در کشور داریم که بیش از دو هزار نوع آن خواص دارویی دارد و تعداد قابل توجهی از این دو هزار گونه، گیاهان بومی و انحصاری کشور است.
سطح زیرکشت گیاهان دارویی ۱۴۰ هزار هکتار است که ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن گل محمدی، ۸۳هزار و ۵۰۰ هکتار زعفران و ۴۳ هزار هکتار هم سایر گیاهان دارویی است.
بیشترین سطح زیرکشت مربوط به زیره سبز با ۱۸ هزار هکتار، گل محمدی ۱۳هزار ۵۰۰ هکتار ، حنا ۸ هزار هکتار و گشنیز ۴ هزار هکتار است.
تجارت جهانی گیاهان دارویی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد.
براساس برنامه ریزی وزارت جهادکشاورزی قرار است تا افق ۱۴۰۴ سطح زیرکشت دیم گیاهان دارویی به ۳ برابر فعلی افزایش یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.