×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقشه راه اجرایی سازی صنعت ملی گیاهان دارویی و طب سنتی رونمایی شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، در حاشیه سومین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی ایران نقشه راه اجرایی سازی صنعت ملی گیاهان دارویی که با همکاری وزارت کار، وزارت بهداشت، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، وزارت صنعت و وزارت علوم تدوین شده، رونمایی شد.

تدوین مبنایی و ارزش های بنیادی، بررسی و تحلیل عوامل داخلی و خارجی، تدوین چشم انداز، تعیین اهداف و سیاست هایس راهبردی، انتخاب راهبردها و اولویت ها، تدوین برنامه عملیاتی، اقدامات و پروژه ها، تدوین نظام ارزیابی، نظارت، رصد و پایش از محورهای نقشه راه گیاهان دارویی به شمار می رود. همچین از اهداف این نقشه راه می توان به انسجام‌بخشی، هم افزایی، همگرایی و ایجاد وفاق میان دستگاه های اجرایی، آموزشی و پژوهشی برای تعیین اولویت ها و … اشاره کرد.

در نقشه راه گیاهان دارویی توسعه کشت گیاهان دارویی به میزان ۵۰۰ هکتار، دستیابی به رتبه اول علم و فناوری و صادرات دانش بنیان در منطقه و جهان اسلام، کاهش سطح بهره برداری مستقیم از رویشگاه های طبیعی گیاهان دارویی از ۹۰۰ هزار هکتار به ۲۰۰ هکتار هکتار و … اشاره شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.