×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انجمن گیاهان دارویی، صنعتی و معطر استان کرمان

انجمن گیاهان دارویی، صنعتی و معطر استان کرمان

استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، اقلیم و پوشش گیاهی متنوعی را در خود جای داده و یکی از رویشگاههای اصلی گیاهان دارویی کشور محسوب می گردد . طبق بررسی‌های به عمل آمده ۲۸۵ نوع گیاه دارویی از ۲۰۰ جنس و ۷۰ گونه در این استان شناسایی شده که در سطح ۱۰هزار هکتار از مناطق کوهستانی و دشت‌های استان کرمان رشد می‌کنند. در حال حاضر علیرغم همه کم و کاستی ها، این غنای طبیعی و تاریخی با وجود افراد محقق و توانمندی در زمینه داروسازی، طب سنتی و داروهای­گیاهی تکمیل شده و مراکزی همچون دانشگاه شهید باهنر، دانشکده داروسازی، دانشکده طب سنتی، مرکز تحقیقات داروهای گیاهی و سنتی، مرکز تحقیقات­کشاورزی و منابع طبیعی، انجمن گیاهان دارویی و طب سنتی استان کرمان این سنت را باعلم تلفیق نموده­اند .

با توجه به این پتانسیل­ها و با مشارکت مراکز، افراد وصنایع فوق­الذکر در سال ۱۳۹۲ انجمن گیاهان دارویی، صنعتی و معطر استان کرمان در اتاق بازرگانی وصنایع و معادن استان تشکیل گردید تا با ساماندهی هماهنگی و هم­افزایی موجبات بهبود و توسعه فضای کسب و کار گیاهان دارویی در استان را فراهم نماید .

انجمن گیاهان دارویی با راه اندازی کمیته های اقتصادی و بازرگانی،پژوهشی و آموزشی و اجرایی فعالیت خود را آغاز کرده است.

اهداف انجمن گیاهان دارویی:

  • یکی از اساسی ترین اهداف انجمن گیاهان دارویی تفکیک مناطق استان به لحاظ اقلیمی و بررسی پتانسیل های کشاورزی هر منطقه می باشد .به عبارت دیگر انجمن تلاش دارد با تدوین و ارائه نقشه کشاورزی استان، عملکرد محصولات را ضمن لحاظ کردن عامل محدودکننده کمبود آب و توجیه اقتصادی آن، برای هر منطقه تعیین نماید.
  • شناسایی، معرفی و ارزیابی کمیت، کیفیت، کاربرد و فراوری گیاهان دارویی استان و جمع اوری اطلاعات صنعت گیاهان دارویی
  • بررسی قابلیت های اقتصادی استان در زمینه گیاهان دارویی و شناسایی مشکلات موجود، تسهیل در تجارت گیاهان دارویی ، جلوگیری از خام فروشی و تقویت بنگاههای تولیدی و صادر کنندگان گیاهان
  • ثبت و استفاده از تجربه پیشکسوتان، آموزش و مشاوره جهت ارتقاء توانمندی تولیدکنندگان و بالابردن سطح دانش و آگاهی عمومی در زمینه مصرف، تجارت ، بازاریابی و صادرات گیاهان دارویی
  • تلاش در راستای راه اندازی شهرک فن آوری گیاهان دارویی و طب سنتی در استان کرمان
  • ارائه مشاوره فنی و علمی جهت پرورش گیاهان دارویی و کاربرد گیاهان دارویی در طب سنتی

.

۱- کمیته اجرایی با مسوولیت جناب آقای مهندس یزدانپناه

اعضای کمیته: آقایان مهندس یزدانپناه ، مهندس ایرانی کرمانی

اهداف و وظایف تعیین شده: ایجاد سایت و چاپ گاهنامه برای انجمن – عضو گیری.

۲- کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسوولیت جناب آقای دکتر صفا

اعضای کمیته: آقایان دکتر صفا، دکتر مصطفوی، مهندس رشیدفرخی

اهداف و وظایف تعیین شده: بررسی راه های تسهیل در تجارت گیاهان دارویی – شناسایی مشکلات موجود برای اقتصادی بودن گیاهان دارویی- راه حل های جلوگیری از خام فروشی در گیاهان دارویی – تقویت بنگاه های تولیدی و صادر کننده گیاهان دارویی.

۳- کمیته پژوهشی و آموزشی با مسوولیت سرکار خانم دکتر خراسانی

اعضای کمیته: خانم ها دکتر خراسانی، دکتر تاج الدینی، دکتر مهربانی و آقایان دکتر میرتاج الدینی، مهندس ایرانی کرمانی

اهداف و وظایف تعیین شده: شناسایی گیاهان دارویی کشور و استان – شناسایی و ارایه راهکار های فرآوری گیاهان دارویی – شناسایی و ارایه کاربرد های گیاهان دارویی – مشاوره به کلیه فعالین در زمینه گیاهان دارویی – آموزش های کوتاه مدت برای متقاضیان – استفاده و ثبت تفکر تجربه پیشکسوتان – جمع آوری اطلاعات صنعت گیاهان دارویی در استان کرمان.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.