×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرکت داروسازی بوعلی‌دارو با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مراسم افتتاح شرکت داروسازی بوعلی‌دارو که تولید دارو با استفاده از طب سنتی و اسلامی در تلفیق با علوم جدید را دنبال می‌کند ظهر پنج‌شنبه همزمان با هفته دولت با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان قم برگزار شد.

علی لاریجانی در این مراسم گفت: ابوعلی سینا یک پزشک حاذق بوده است و طبی که امروز داریم، جدا از طب گذشته نیست بلکه استمرار طب سنتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه بسیاری از بیماری‌ها با روش‌های متعارف امروزی قابل حل است اما با این حال به طب سنتی توجه بسیاری شده و در ایران هم به آن نگاه ویژه‌ای وجود دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی را در زمینه طب سنتی انجام داده است و امیدواریم که از دستاوردهای طب قدیم استفاده شود.

لاریجانی عنوان کرد: کار پزشکی امروز بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد؛ البته ظرایفی دارد و نکته‌ قابل ذکر این است که بحث نزاع بین طب قدیم و طب جدید نیست بلکه طب جدید استمراری از طب قدیم است.

وی ابراز کرد: گرچه بسیاری از داروهای امروز شیمیایی است اما عصاره‌اش از داروهای گیاهی است، لذا حتماً باید به این موضوع توجه کرد که در استفاده از گیاهان دارویی افراط و تفریط نشود تا مشکلاتی به وجود نیاورد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: این اقدام که در استان قم آغاز شده را ارج می‌نهیم و امیدواریم که این اقدام مبارک استمرار داشته باشد.

شرکت داروسازی بوعلی دارو با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه درمان و تولید داروهای گیاهی و احیای طب سنتی و اسلامی تأسیس شده است.

عمده فعالیت شرکت بوعلی دارو تهیه دارو با استفاده از متون طب سنتی و تلفیق آن با دستاوردهای علمی جدید در علم پزشکی در فرم‌های قابل قبول مانند کپسول، شربت، پماد و … است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.