×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص ۲ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی و جنگلکاری

 علی محمدی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: امسال نزدیک به ۲ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اختصاص یافته و این استان یکی از قطب‌های پرورش گیاهان دارویی در کشور است.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت جغرافیایی، آب و هوایی و اقلیمی خوبی برای کشت و پرورش گیاهان دارویی برخوردار است و توسعه شرکت‌های تولید و پرورش گیاهان دارویی زمینه اشتغال افراد به ویژه روستاییان را فراهم می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیار بیان داشت: گیاهان دارویی زیادی از قبیل گل برنجانسف، بابونه، زعفران، گل ختمی، آویشن، کرفس و … در چهارمحال و بختیاری قابل کشت و پرورش است.

محمدی‌مقدم با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی اطفای حریق در اراضی مرتعی و منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در راستای صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی مرتعی دوره‌های آموزشی اطفای حریق برای کارشناسان برگزار شد و شرکت‌کنندگان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی گفت: با توجه به افزایش شدت وزش باد گردشگران و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند تا شاهد بروز حوادث آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این استان نباشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.