×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
داروی ضد افسردگی زعفرانی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید احمد مهاجری عضو هیات علمی گروه فارماکودینامی و سم شناسی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب شرکت دانش بنیان «پویش داروی سینا» توانسته قرص کروسینا را طراحی و پس از طی مراحل تایید و تست های بالینی و آزمایشگاهی به مرحله تولید برساند . در مرحله نخست ۲۰ هزار قرص کروسینا در سطح داروخانه های مشهد توزیع شده است.

زعفران ایرانی Iranian saffron Persian saffron

زعفران ایرانی Iranian saffron Persian saffron


دکتر سید احمد مهاجری درباره این داروی منحصر به فرد گفت: قرص کروسینا حاوی ماده موثره کروسین (crocin)، مهمترین جزء فعال در زعفران است که برای اولین بار تولید شده و مطالعات بالینی مختلف که در گذشته و حال بر روی زعفران و کروسین انجام شده خواص درمانی متعددی را برای این دارو به اثبات رسانده است.
دکتر مهاجری با اشاره به اینکه کروسین بعنوان یک مکمل دارویی دارای خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری است خاطر نشان کرد: در یک مطالعه بالینی اثرات بارز درمانی کروسین برافسردگی، اضطراب و سلامت روانی بیمار در مقایسه با دارونما به اثبات رسید.
این دارو از منشاء زعفران بدست می آید و اصلی‌ترین آنتی اکسیدانت زعفران به شمار می رود و بسیاری از خواص درمانی زعفران به این جزء نسبت داده می شود.از جمله این خواص می توان به اثر درمانی آن درآلزایمر و بهبود حافظه، افزایش قوای بینایی در سالمندان، پیشگیری و درمان اختلالات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، پیشگیری و کنترل سرطان، درمان اختلالات جنسی، کنترل و تنظیم قند خون اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: به دلیل خواص آنتی اکسیدانتی قوی، قرص کروسینا می تواند در اختلالات و عوارض قلبی- عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه و درمانی داشته باشد.همچنین مطالعات اولیه نشان دهنده اثربخشی کروسین در درمان بیماریهای التهابی نظیر استئوآرتریت است.تحقیقات نشان داده است که زعفران می تواند در درمان چاقی و در رژیمهای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.