×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گیاه دارویی گل ختمی در استان اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود با پایان زمان برداشت این گیاه در مرداد امسال، بیش از ۱۵۰ کیلوگرم گل ختمی برداشت شود.

آبتین میرطالبی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو محلب ۱۳۰ هزار ریال است، افزود: با پایان زمان برداشت این محصول بیش از ۲۰۰ میلیون ریال عاید حدود ۷۰ بهره بردار در استان می‌شود.
وی گفت: شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر مهمترین مراکز پرورش گل ختمی در استان اصفهان است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه از هر هفت کیلوگرم گل تر یک کیلوگرم گل خشک به‌دست می‌آید، افزود: ختمی به ‌طور کلی بر حفظ عملکرد طبیعی همه اعضای بدن به ویژه روده ها، ریه ها، معده، کلیه ها و مثانه موثر است.
میرطالبی با بیان اینکه از این گیاه برای مداوای ضخم‌های دستگاه گوارش یا حلق و گلو هم استفاده می‌شود، گفت: ختمی از سفت شدن غذا در انتهای روده باریک جلوگیری می‌کند و توانایی گلبول‌های سفید را در مقابله با میکروب‌ها افزایش می‌دهد.
برطرف کننده ناراحتی‌های پوستی، نرم کننده پوست، ضد سرفه های خشک، تب بر، برطرف کننده اسهال خونی، ادرار آور و تنظیم کننده قند خون از دیگر ویژگی‌های گیاه دارویی ختمی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.