×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سهم داروهای گیاهی در افق ۱۴۰۴ به ۲۰ درصد می رسد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، فریبرز غیبی آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار مهر به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ عرصه های منابع طبیعی کشور و بازگشت تصرفات به منابع طبیعی اشاره و اظهار کرد: منابع طبیعی به‌ویژه جنگل تنها متعلق به نسل فعلی نیست و نسل آینده هم از منابع جنگلی کشور سهم دارد.

وی با بیان اینکه جنگل کاری در کل نقاط کشور در اولویت سازمان جنگل ها قرار دارد، افزود: خرید تضمینی گیاهان دارویی و بازاریابی در تشویق کردن برای کاشت گیاهان دارویی بسیار مهم و ضروری است.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع همچنین با اشاره به وجود دو هزار و ۳۰۰ گونه گیاهان دارویی در رویشگاه های طبیعی کشور افزود: ۱۲۰گونه گیاهی با ارزش دارویی و صنعتی بالا در استان سمنان وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده در افق ۱۴۰۴ بهره مندی و استفاده از گیاهان دارویی در داروها به ۲۰ درصد افزایش می یابد.

غیبی با تاکید بر اینکه منطقه ارسباران سرشار از گیاهان دارویی است، خاطر نشان کرد: کشت گیاهان دارویی از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار بوده و در صادرات برای کشور ارز آوری زیادی خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه جنگلداری باید امری اجتماعی شود و مردم در احیای جنگل‌ها و حفاظت از آنها دخیل باشند، اظهار داشت: اگر مردم بدانند منافع حاصل از نگهداری از جنگل‌ها به جیب خودشان برمی‌گردد و جنگل را از خود بدانند، هیچ‌وقت دست به تخریب آن نمی‌زنند.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع درباره لزوم اشاعه کشت گیاهان دارویی با توجه به کمبود آب، گفت: مراحل تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: بر اساس این سند سالانه بیش از ۱۰۰هزار هکتار اراضی زراعی مردم و ۵۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور با کمک مردم گیاهان دارویی کاشت می شود.

غیبی ادامه داد: استان سمنان یکی از استان های مهم در کاشت گیاهان دارویی در کشور به شمار می رود و کاشت ۵۰هزار هکتار از مراتع و جنگل های استان به گیاه باریجه اختصاص دارد و اقتصاد این استان را شکوفا خواهد کرد.

وی درباره سیاست های جدید سازمان منابع طبیعی، جنگلداری و آبخیزداری کشور نیز افزود: جنگلکاری مشارکتی و واگذاری اجرای طرح فوق به صورت ۳۰ ساله به مردم، زمینه محافظت از جنگل و افزایش کاشت گیاهان دارویی را فراهم خواهد کرد که این امر، از جمله سیاست های سازمان جنگلها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.