×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کلنگ زنی طرح توسعه باریج اسانس با تسهیلات ۹ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی

هاشم بنی هاشمی مدیر نظارت واحد تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی توسعه خط تولید داروهای گیاهی شرکت دانش بنیان «باریج اسانس» در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه که به طرح و توسعه آن از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی کمک شده، در راستای افزایش ظرفیت تولید با توجه به بازار فروش بوده است.

وی افزود: توسعه بازار داروهای گیاهی و افزایش ظرفیت آن جزء برنامه‌های استراتژیک این شرکت دانش بنیان محسوب می‌شود.

مدیر نظارت واحد تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی برای بخش های ساختمان، تاسیسات، Clean Room، خرید تجهیزات مورد نیاز طرح و سرمایه در گردش آن تا ۶ ماه به این شرکت دانش بنیان کمک می‌کند.

بنی هاشمی با بیان اینکه در واقع طول دوره همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با این شرکت از ابتدا تا پایان پرداخت، ۶ سال طول می کشد، گفت: برای این منظور دو سال زمان برای پرداخت، یکسال تنفس و مابقی (یعنی ۳ سال) برای بازپرداخت مبلغ هزینه شده تنظیم شده است.

وی با اشاره به میزان حمایت صندوق از این پروژه در شرکت دانش بنیان باریج اسانس اظهار داشت: مقدار ۹.۲ میلیارد تومان برای کلیه فرآیندهای ساختمانی این پروژه، تاسیسات و خرید ماشین آلات هزینه خواهد شد.

مدیر نظارت واحد تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: این ساختمان جدید، تصویری از آینده شرکت و ایجاد واحدهای مدرن تر و قوی تر است.

بنی هاشمی افزود: این خط تولید برای گیاهان دارویی اعم از شربت، قرص و کپسول است و پیش بینی شده که ۲۸ نوع داروی دانش بنیان در این پروژه به تولید برسد.

لاله حجازی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس در حاشیه بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از این شرکت در مراسم کلنگ زنی توسعه خط تولید داروهای گیاهی این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: ما اولین شرکتی هستیم که به عنوان یک شرکت دانش بنیان فعال از سوی معاونت علمی و فناوری شناخته شده ایم.

وی با اشاره به کلنگ زنی طرح توسعه خط تولید داروهای گیاهی این شرکت گفت: این طرح، یک طرح توسعه ای بود که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی مورد حمایت قرار گرفت؛ بنا داریم با اعتباراتی که به این طرح اختصاص یافته برنامه ریزی های خود را در راستای تولید محصولات دانش بنیان آغاز کنیم.

به گفته وی این طرح تاسیس یک ساختمان برای راه اندازی خط تولید داروهای گیاهی سافت ژل است.

حجازی با بیان اینکه خط تولید این محصول وجود داشته ولی اکنون توسعه می یابد، تصریح کرد: در واقع این خط تولید برای ساخت داروهای سافت ژل، شیاف، داروهای گیاهی مایع است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس با تاکید بر اینکه در برنامه شرکت طوری برنامه ریزی داشته ایم که هر سال ۸ تا ۱۲ محصول را به تولید برسانیم گفت: برای سال ۹۵ بنا داریم که ۸ نوع محصول جدید تولید کنیم که در دو ماه اخیر از سال ۹۵ توانستیم داروهایی برای کودکان و دارویی برای درمان افسردگی و داروی ضد حساسیت را تولید کنیم؛ به مرور این محصولات تولید شده، وارد بازار خواهند شد.

به گفته وی اولین محصول در سال جاری داروی ضد افسردگی با عنوان دپروهرب است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد محصولات دارویی این شرکت صادر می شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۸ محصول داریم که ۶۰ محصول به سایر کشورها صادر می شود.

حجازی اظهار داشت: همچنین یکی از داروهایی که در این شرکت از فرآورده های گیاهی تحت عنوان پماد لکورکس تولید می شود و برای درمان عفونت های دهانه رحم است نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.