×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه فناوری های مرتبط با گیاهان دارویی در دستور کار دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، در نشست مشترک روسای واحد آی‌ت الله آملی و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، بر تلاش برای توسعه فناوری‌های مرتبط با گیاهان دارویی و راه‌اندازی مجله تخصصی در زمینه گیاهان دارویی به‌صورت مشترک تاکید شد.

 در این نشست طرفین با ابراز علاقه ‌مندی همکاری بین واحد آیت‌الله آملی و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در زمینه توسعه فناوری‌های مرتبط با گیاهان داروئی، بر نقش نخبگان دانشگاهی در توسعه اقتصاد دانش بنیان در این حوزه و عقد تفاهم نامه همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک میان سازمان و واحد آیت‌الله آملی تاکید کردند.

رئیس واحد آیت‌الله آملی گفت: با توجه به وجود مزارع پرورش گیاهان دارویی در فضای دانشگاه این واحد و ظرفیت‌های این دانشگاه در کشت گونه‌های زیادی از این گیاهان و نبود واحدهای عمل‌آوری در دانشگاه، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با انتقال تجربیات فرآوری تجاری و تولید فرآورده‌های گیاهی به دانشگاه کمک کند.

فاضل لاریجانی امکانات پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی را مناسب دانست و افزود: در واحد آیت‌الله آملی با دارا بودن مرکز تحقیقات صنایع غذایی و به عنوان قطب گیاهان دارویی، علاقه‌مند به همکاری با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در انتقال فناوری‌های نوین و ساخت تجهیزات و دستگاه‌های تولید و فرآوری گیاهان دارویی همچون تجهیزات خشک‌کنی عصاره گیری در دانشگاه هستیم.

رئیس پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی نیز با ابراز علاقه‌مندی برای توسعه همکاری‌ها بین پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با واحد آیت‌الله آملی، گفت : این سازمان برای هر نوع همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی و انتقال دستاوردها در راستای انتخاب گونه‌های مناسب گیاهان دارویی برای کشت در مزارع دانشگاه و ساخت تجهیزات فرآوری گیاهان داروئی در مقیاس پایلوت و صنعتی اعلام آمادگی می کند.

حسین ایکانی ابراز امیدواری کرد مجله تخصصی در زمینه گیاهان داروئی بصورت مشترک بین سازمان و واحد آیت‌الله آملی به عنوان قطب گیاهان داروئی راه اندازی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.