×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاه دارویی پنیر باد (ویتانیا) در سطح ۵ هکتار از اراضی ریگان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، بهزاد بارانی اظهار داشت: به‌ منظور آشنایی بهره‌برداران و عشایر این شهرستان دوره آموزش گیاه دارویی پنیر باد برای توسعه این گیاه دارویی کمیاب در ریگان برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان بیان داشت: مردم این مناطق آشنایی کافی در زمینه گیاه دارویی پنیر باد ندارند و از آن بهره‌برداری لازم را نداشتند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان تصریح کرد: همزمان با اجرای پروژه بین‌المللی جف در ریگان این گیاه توسط کارشناسان این طرح شناسایی شد.
بارانی گفت: این گیاه دارویی در هندوستان و پاکستان و تعدادی دیگر از کشورها وجود دارد و در استان کرمان نیز در شهرستان ریگان رویش دارد.
وی بیان داشت: از خمیرمایه این گیاه برای پنیر گیاهی استفاده می‌شود و ما درصدد توسعه این گیاه دارویی کمیاب در ریگان هستیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان خاطرنشان کرد: گیاه دارویی پنیر باد به صورت الگویی در سطح پنج هکتار از اراضی شهرستان ریگان کشت شده است.
بارانی تصریح کرد: با توصیه کارشناسان منابع طبیعی سطح زیر کشت محصول پنیر باد در شهرستان ریگان افزایش می‌یابد که این امر به درآمدزایی اهالی این منطقه کمک شایانی می‌کند.
وی گفت: پنیر باد گیاهی همیشه سبز است که همچون سایر گیاهان بوته‌ای از فرسایش بادی می‌کاهد و عامل مهمی در جلوگیری از فرسایش آبی است.
بارانی خاطرنشان کرد: خواص دارویی پنیر باد ضد باکتری، ضد کرم روده و ضد قارچ است و در درمان هپاتیت، دیابت، سوء هاضمه، بیماری‌های مزمن کبد و ناهنجاری‌های معده کاربرد دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.