×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت فرآورده گیاهی ضد هپاتیت ب و فرآورده گیاهی درمان کننده التهاب مفاصل توسط فناوران مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، مهران محمدی افزود: ‘فرآورده گیاهی ضد هپاتیت ب‘ توسط محمد علیپور و ‘فرآورده گیاهی درمان کننده التهاب مفاصل‘ توسط سولماز چرایی، حجت اقبال و حامد آراستگی از فناوران مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ثبت اختراع و گواهینامه آن صادر شد.
او اظهار کرد: طرح ‘فرآورده‌‌ گیاهی پاپیتال برای درمان واریکوسل مردان‘ که کار تحقیقی مشترک سعید خانی و دکتر عزت نژاد است نیز در آستانه اخذ کد اخلاقی قرار دارد تا مقدمات تجاری‌سازی آن فراهم شود.
محمدی به مقالات پذیرش شده محققان این مرکز در همایش و کنگره‌های اخیر علمی اشاره کرد و گفت: در همایش ملی گیاهان دارویی معطر و ادویه ‌ای که در دانشگاه گنبد کاووس برگزار شد چهار مقاله علمی و کاربردی دکتر حجت اقبال از فناوران مرکز رشد فناوری فرآورد‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل پذیرش و حائز رتبه‌ برتر شد.
او اظهار کرد: ‘مروری بر خواص درمانی و فیتوشیمیایی گیاه دارویی پونه’ ، ‘بررسی خصوصیات ژنتیکی و روش‌های اصلاحی در گیاه دارویی آویشن’ ، ‘بررسی اجزای تشکیل دهنده اسانس آویشن’ و ‘بررسی اثرات آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی عصاره هیدروالکلی گیاه دارویی آویشن باغی’ عناوین مقاله‌ های ارائه شده به این رویداد علمی بود.
وی همچنین از پذیرش مقاله ‘بررسی ترکیبات شیمیایی اسانس‌ های سیاهدانه ، زیتون و رزماری بر سه میکروارگانیسم مهم عامل سینوزیت برای درمان سینوزیت و برونشیت’ به صورت پوستر در پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی کشور خبر داد و گفت: این مقاله علمی حاصل تحقیقات محمود خروشی ، اصغر پورحسن ، ماهرخ سپهوند ، محسن ارزن لو و رقیه خروشی از محققان این مرکز است.
وی افزود: مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با ارائه امکانات مناسب و حمایت‌ های مناسب از شرکت‌ های فناور و دانش بنیان برای رشد علمی و پژوهشی تلاش می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.