×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۵۰ هکتار زمین به پرورش گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبر آنلاین، ذبیح الله غریب، اظهار داشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، می توان در یک برنامه پنج ساله تا پایان سال ۱۳۹۹، سالانه ۱۵۰ هکتار زمین برای پرورش و اهلی کردن گیاهان دارویی در استان اختصاص داد.
وی ادامه داد: از مجموع ۷۵۰ هکتار زمین اختصاصی برای پرورش و اهلی کردن گیاهان دارویی در استان، سالانه ۲۰ هکتار زمین در شهرستان شهرکرد، ۱۰ هکتار در شهرستان بروجن، ۱۲ هکتار در شهرستان لردگان، شش هکتار در شهرستان اردل، ۲۰ هکتار در شهرستان کیار، ۱۰ هکتار در شهرستان سامان، ۱۰ هکتار در شهرستان بن، ۱۲ هکتار در شهرستان فارسان و ۵۰ هکتار نیز در شهرستان کوهرنگ برای اجرای این طرح اختصاص می یابد.
غریب افزود: اکنون طرح پرورش و اهلی کردن گیاهان دارویی در یکصد هکتار از زمین های استان درحال اجراست .
وی تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت متناسب با تغییرات اقلیمی و خشکسالی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، جلوگیری از انقراض گونه های نادر گیاهی، وجود افزون بر ۷۰ گونه آندمیک گیاهی در استان و تولید ترکیبات و اسانس با کیفیت از مهمترین مزایای چهارمحال و بختیاری در پرورش و اهلی کردن گیاهان دارویی به شمار می رود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تبدیل استان به یکی از قطب های تولید و فرآوری گیاهان دارویی، توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی از یکصد هکتار به افزون بر ۸۵۰ هکتار در برنامه ای پنج ساله، افزایش تولید گیاهان دارویی از ۱۸ تن به یک هزار و ۵۰۰ تن، ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر و تولید گیاهان دارویی به ارزش یکصد میلیارد ریال را از اهداف پرورش و اهلی کردن گیاهان دارویی در استان دانست.
وی همچنین افزایش بهره وری از منابع آب و خاک، ارتقای سلامت جامعه، ایجاد تناوب در محصولات زراعی با گیاهان دارویی، کاهش مصرف سموم، پایین آوردن هزینه های کشاورزی و بهبود و اصلاح ساختار خاک را از دیگر اهداف ارجرای این طرح برشمرد.
به گزارش ایرنا، اکنون یکصد هکتار از زمین های چهارمحال و بختیاری به کشت، پرورش و اهلی کردن گیاهان دارویی اختصاص دارد.
توسعه کشت گیاهان دارویی، امروزه علاوه بر مصارف درمانی، یکی از راه های کسب درآمد با استفاده از ظرفیت های زیست محیطی است.
چهارمحال و بختیاری محل رویش یک هزار و ۴۰۰ گونه گیاه دارویی است که از این تعداد ۳۹۰ گونه گیاهی، دارویی و معطر انحصاری این استان هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.