×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب دوم «القانون فی الطب» از چاپ خارج شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر علیرضا مسعودی اظهارداشت: این نسخه از کتاب همراه با لوح فشرده حاوی تصاویر مفردات داروییِ کتاب به سفارش حکمت سرای ایرانیان طوبی و انتشارات المعی از چاپ خارج شده است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی و اسلامی افزود:  کتاب حاضر در ۹۵۶ صفحه در بردارنده ۸۰۶ مفرد دارویی که ابن سینا به شرح آن پرداخته است به همراه پاورقی­های توضیحی از شروح مختلف قانون به رشته تحریر در آمده است.

وی به برخی از شروح بکار رفته اشاره کرد و بیان داشت: «شرح ابن نفیس قرشی» و کتاب «الشامل فی الصناعه الطبیه» و « شرح حکیم صدر الدین علی جیلانی» و دیگر طبیان بزرگ همراه با نمایه بیماری­ها، داروها، اعلام و اماکن و همچنین شماره گذاری مفردات کتاب و افزودن نام­های علمی گیاهان از اساتید بزرگ گیاه شناسیِ تطبیقی مانند؛ دکتر ابوالقاسم سلطانی و دکتر احمد قهرمان از هم اکنون در دسترس همه علاقه مندان به ویژه علاقمندان طب سنتی ایران تقدیم می­گردد.

دکتر مسعودی با بیان اینکه این کتاب در واقع تصحیح و تحقیق کتاب دوم قانون ابن سینا در خصوص مفردات دارویی می باشد ، گفت: اثر حاضر به دنبال تکمیل پژوهش هاش صورت گرفته کتاب نخست ابن سینا با عنوان « کلیات و مبانی طب» می باشد که به امید خداوند متعال جلد سوم این کتاب بر اساس کتاب سوم قانون ابن سینا در خصوص بیمارها  در آینده ای نزدیک مورد پژوهش و تحقیق قرار خواهد گرفت.

مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه های تهران ادامه داد: این کتاب همراه با لوح فشرده­ای از تصاویر مفردات مندرج در آن اعم از گیاهی، حیوانی و معدنی همراه با نام علمی وخانواده آن و دیگر نام­ها چون انگلیسی، فارسی، عربی، هندی، اردو، آذری و…به صورت کاملا پژوهشی و آموزشی تهیه و عرضه شده است.

وی گفت: لوح فشرده این کتاب ارزشمند توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) تهیه و برای استفاده عموم علاقمندان طب سنتی بطور جداگانه هم عرضه می ­گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.