×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمایل هند به انتقال تکنولوژی فرآوری گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سفیر هند گفت: متخصصان خراسان جنوبی و هند می توانند در زمینه های فرآوری گیاهان دارویی، آی تی و آی سی تی با یکدیگر تبادلات علمی داشته باشند .
سائوراب کومار امروز دردومین روز از سفر خود به خراسان جنوبی در نشست تخصصی توسعه روابط تجاری حوزه فناوری خراسان جنوبی با هندوستان افزود: ما در هند مراکز علمی قوی درباره فرآوری و بهره برداری از گیاهان دارویی داریم و علاقه مندیم این تکنولوژی را به خراسان جنوبی منتقل کنیم.
وی با ابراز خرسندی از همکاریهای علمی ایران و هند در خراسان جنوبی گفت: ما در گفتگوها به این نتیجه رسیدیم که علم و تکنولوژی از زمینه های خوب همکاری بین دو کشور است.
کارشناس گیاهان دارویی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در استان بیش از ۱۵۰۰ گونه گیاه دارویی می روید گفت: ماده مؤثر گیاهان دارویی خراسان جنوبی بیشتر از میانگین کشوری آن است و این امتیازی ویژه برای این استان محسوب می شود.
آقای پویان افزود: تنها ۳۰ درصد گیاهان دارویی استان مورد بهره برداری قرار می گیرد و تعاملات علمی با کشورهای دوست مانند هند می تواند در این باره نقش بسزایی داشته باشد.
وی گفت: اگر بتوان از تکنولوژی هند برای استخراج دارو از گیاهان دارویی استان بهره برد می توان ارزش افزوده این گیاهان مانند عناب و زرشک را به دو هزار برابر افزایش داد.
رئیس پارک علم و فناوری استان هم گفت: ما در خراسان جنوبی سعی داریم استعدادهای انسانی و طبیعی را به سمت اقتصاد نوین هدایت کنیم و کشور هند می تواند در این زمینه به ما کمک کند.
آقای دوستی افزود: بازار بزرگی در خراسان جنوبی برای محصولات هند و همچنین جاذبه های زیادی در هند برای تولیدات فناورانه خراسان جنوبی وجود دارد.
وی گفت: سعی داریم در تعاملات علمی و تجاری با هند تکنولوژی های این کشور را به استان وارد کنیم و با ایجاد صنایع مرتبط با ظرفیت های خراسان جنوبی به رونق اقتصادی منطقه سرعت دهیم.
پس از این نشست، سفیر هند از مجموعه تاریخی اکبریه بیرجند نیز دیدن کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.