×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان بافق چهار برابر افزایش پیدا کرد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، کارشناس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان یزد اظهار کرد: این نشاءها در دو هکتار از زمینهای زارعی روستاهای مبارکه، حاجی آباد، عنایت آباد در حومه بافق و روستاهای ۲دهستان کوشک و سبز دشت کشت شده است.
مفتاحی زاده، به کار گیری بیش از ۳۰ نفر را در این حوزه یاد آور شد و افزود: با توجه به اینکه تولید نشا ادامه دارد این افراد تا سقف ۵۰ نفر قابل افزایش است.
وی خاطرنشان کرد: فصل بر داشت گیاه دارویی در شهرستان بافق از اواخر خرداد آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و بهره برداران در این بازه زمانی، سه الی چهار چین انجام می دهند..
مفتاحی زاده، آویشن، به لیمو، ختمی و پنیرک، زوفا، مریم گلی، به لیمو، خار مریم و کنگر فرنگی را از گونه های کاشته شده در بافق برشمرد و اضافه کرد: امسال افزون بر دو تن گیاه دارویی در این شهرستان برداشت شود.
این کارشناس با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار متر مربع از زمینهای کشاورزی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داشت گفت: عملکرد این محصول در هر هزار متر مربع بالغ بر ۲۰۰ کیلو گرم داروی گیاهی خشک پیش بینی می شود.
مفتاحی زاده همچنین بر فرهنگ سازی کشت گیاهان دارویی کم آب خواه در استان یزد تاکید کرد و افزود: گیان کم آبخواه ارقام گیاهان دارویی و صنعتی هستند که از نظر میزان مصرف آب نسبت به سایر محصولات رایج مثل جو و گندم ، آب کمتری نیاز دارند و در عوض عملکرد و بازدهی بیشتری هم خواهند داشت.
وی با بیان اینکه زمینه فروش گیاهان دارویی فراهم است، یاد آور شد: در استان یزد بازار فوق العاده ای وجود دارد که به دست آوردن این بازار منوط به تولید محصولات با کیفیت است.
این کارشناس اضافه کرد: فروش در عطاری ها، بازارهای منطقه ای و شرکت های دارو سازی نیز از سایر مکانهای فروش محصولات گیاهان دارویی بشمار می آیند.
به گزارش ایرنا،سال گذشته که به صورت پایلوت گیاه دارویی در بافق کشت شده بود، حدود یکهزار کیلو انواع گیاهان دارویی در این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شد.
آزمایش های سال قبل نشان داد که اکثر روستاهای شهرستان بافق از نظر شرایط آب و هوایی برای کشت این گیاه مستعد هستندو همین امر سبب شده که سطح زیر کشت گیاهان دارویی در منطقه بافق چهار برابر افزایش یابد
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری شهر یزد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.