×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی کار گروه پژوهشی “بهینه سازی تولید و فرآوری عناب، زرشک و زعفران” در خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی، حسین راغ آرا، افزود: عناب، زرشک و زعفران به عنوان سه محصول استراتژیک استان پتانسیل قابل توجهی جهت توسعه بخش کشاورزی دارد.
وی ادامه داد: درخت عناب از جمله گیاهان دارویی مقاوم به شوری و خشکی است که با توجه به روند نزولی بارندگی و محدودیت های منابع آب، تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان کم توقع استراتژی مناسبی جهت گذر از خشکسالی­های پی در پی به نظر می­رسد و افزایش سطح زیر کشت این محصول، در برنامه توسعه گروه پژوهشی دیده شده­ است.
وی با اشاره به اینکه گیاه عناب در حیطه کشاورزی، صنعت و صادرات مغفول مانده است، اظهار کرد: ۹۴درصد عناب ایران، در خراسان جنوبی تولید می­شود که علی‌رغم کاربردهای گسترده آن در حوزه دارو و درمان جهت بهره برداری این محصول اقدام جدی صورت نگرفته است.
همچنین مشاور پژوهشی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در حوزه گیاهان دارویی با بیان اینکه میوه عناب به صورت تازه و خشک مصرف می­شود گفت: این میوه سرشار بودن از ویتامین «ث»، دارای خواص ضد سرطانی و دارویی مختلف و مهم است.
محسن پویان با اشاره به مصارف دارویی و خوارکی میوه عناب افزود: این محصول در درمان آسم، تنگی نفس، سرطان، به عنوان تب بر، مسکن، اشتها آور، هضم غذا و درمان فشار خون کاربرد بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه عناب درختچه‌ای است که متوسط ارتفاع آن تا ۱۰ متر می‌رسد، یادآور شد: تولید فرآورده­های دارویی و خوراکی این محصول در دستور کار گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان دیده شده ­است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.