×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معرفی خراسان شمالی به عنوان پایلوت تولید گیاهان دارویی در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، محمد صمدی اظهار داشت: در نشست هم اندیشی بررسی داروهای گیاهی کشور که در محل موسسه تحقیقات و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی کرج برگزار شد، خراسان شمالی به عنوان پایلوت تولید گیاهان دارویی در کشور شناخته شد.
وی افزود: بر همین اساس در این نشست که با حضور روسای دانشگاه های کشور و مسئولان پژوهشکده های جهاد دانشگاهی برگزار شد توانمندی های خراسان شمالی در زمینه گیاهان دارویی معرفی شد.
صمدی خاطرنشان کرد: معرفی همین قابلیت ها و توانمندی ها باعث شد تا خراسان شمالی به عنوان پایلوت در این زمینه انتخاب شود.
وی تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد پیگیری لازم به منظور تاسیس کارخانه ها و آزمایشگاه های مربوطه در استان صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۴۰۸ گونه آن در ردیف گیاهان دارویی شاخص قرار گرفته است.
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی تصریح کرد: در همین راستا می توان از این ظرفیت عظیم بهترین بهره برداری را در جهت توسعه اقتصادی و در آمدزایی برای استان داشته باشیم.
وی اظهار داشت: استان خراسان‌شمالی به لحاظ قدمت فرهنگی و سابقه تاریخی خاستگاه مطلوبی برای گیاهان دارویی است، بنابراین این موضوع یک مزیت به شمار می‌رود که می‌تواند پایه اقتصادی مهمی برای توجه به این بخش قرار گیرد.
صمدی تصریح کرد: همچنین به لحاظ اقلیمی و آب و هوایی نیز در دشت‌ها و کوه های این استان با انبوهی از گیاهان دارویی مواجه هستیم که برخی از آن‌ها ناشناخته است از این رو باید معرفی لازم صورت گیرد و به صورت ساماندهی شده حتی در قالب بسته‌بندی‌های شکیل صادر شود.
وی تاکید کرد: خراسان‌شمالی ظرفیت خوبی برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد ولی نیاز به توجه بیشتر دارد.
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور از لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی است با این وجود از این پتانسیل و سرمایه بزرگ ملی تاکنون استفاده بهینه نشده است.
وی افزود: در صورت بهره برداری صحیح و نیز توسعه کشت صنعتی این گیاهان، علاوه بر سودآوری، اشتغال تعداد زیادی از جوانان نیز فراهم می‌شود.
صمدی تصریح کرد: بی شک با توسعه و گسترش کشت گیاهان دارویی علاوه بر جلوگیری از تخریب طبیعت و منابع طبیعی وضع زندگی روستائیان جامعه نیز بهبود می یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.