×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۰۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در استان خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، هاشم ولی‌پور مطلق اظهار داشت: خراسان جنوبی از تنوع گیاهان دارویی زیادی برخوردار بوده که در این استان نزدیک به ۳۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۹۷۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی انواع گیاه دارویی کشت می‌شود، افزود: بیشترین اراضی گیاهان دارویی در شهرستان‌های طبس و بشرویه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۴ از ۸ هزار و ۹۷۰ هکتار گیاهان دارویی کشت شده هزار و ۷۵۰ تن برداشت شده که ارزش ریالی آن نزدیک به ۱۳۵ میلیارد ریال است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه گیاهان دارویی خراسان جنوبی به استان‌های خراسان رضوی، تهران، سیستان و بلوچستان صادر می‌شود، افزود: بالغ بر ۱۲۰۰ نفر در زمینه کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی گیاهان دارویی مانند آویشن، خاکشیر، زیره سبز، زیره سیاه، نعناع، رازیانه، آلوئه ورا، کلپوره، به لیمو، مریم گلی، نعناع فلفلی و غیره کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: علاو ه بر کشت ۸ هزار و ۹۷۰ هکتار گیاه دارویی حدود ۱۰۰ هزار و ۳۸۱ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی نیز برداشت گیاهان دارویی انجام می‌شود.

ولی پور مطلق خشکسالی را یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه برداشت گیاهان دارویی دانست و افزود: نبود تسهیلات کم بهره، نبود تشکل گیاهان دارویی، کمبود بذور گواهی شده و مورد اطمینان، کمبود نشاء قلمه و دیگر اندام گیاهی مورد اطمینان برای توسعه، عدم ثبات بازار، عدم دسترسی به بازار دائمی، عدم انجام طرح‌های تحقیقاتی از مشکلات در حوزه  برداشت گیاهان دارویی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.