×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی ظرفیتی برای تولید و اشتغال

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، یک کارآفرین کشت گیاهان دارویی از خطه استان فارس در شهرستان گچساران با که بهره گیری از نوآوری در تولید ضمن درآمدزایی برای خود، زمینه اشتغال ۴۲ نفر را فراهم کرده است گفت: گیاهان دارویی ظرفیت مناسبی برای اشتغال با سرمایه اندک است.
محمد پیش بین با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون ریالی کشت گیاهان دارویی در باشت سالانه ۳۱ تن برگ خشک به لیمو ،استویا، بادرنگ بو و نعناع فلفلی تولید می کند افزود: وجود اقلیم و طبیعت مناسب و ایجاد فرصت های شغلی برای مردم مناطق محروم از مهمترین انگیزه های کار و سرمایه گذاری او در این دو شهرستان بوده است.
وی بیشترین بازار مصرف گیاهان دارویی تولید شده در این دو شهرستان را استان های تهران، ایلام، اصفهان، آذربایجان، فارس و استان های شمالی ذکر کرد.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان از برنامه های دولت برای کشت گیاهان دارویی است که تاکنون دو میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی با همکاری صندوق امید و کارآفرینی به شش نفر متقاضی پرداخت شده است.
علی رضانژاد با اشاره به اهمیت تنوع بخشی به تولیدات کشاورزی برای فروش و بهره وری از تمام ظرفیت ها افزود: سه نفر دیگر در مرحله دریافت تسهیلات بانکی هستند.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۰هکتار از اراضی کشاورزی گچساران در منطقه امامزاده جعفر و روستای سرابننیز و لیشترزیر کشت گیاه دارویی به لیمو رفته است.
وی اظهار کرد: از بوته گیاه به لیمو در هر سال سه مرحله فصول بهار و تابستان و در هر هکتار سالیانه چهار و نیم تن محصول برداشت می شود.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد: هر کیلوگرم گیاه به لیمو ۵۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.
به گفته متخصصان برگ ها و پیکر رویشی گیاه به لیمو دارای خاصیت تب بری ، مسکن درد ، کمک کننده به هضم غذا ، آرامش بخش و تسکین دهنده اعصاب است.
به لیمو، بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در شیلی، پرو و آرژانتین گزارش شده است.
گیاه به لیموبه علت زیبایی و عطر دلپذیری که دارد در غالب نواحی گرم و معتدل مانند نواحی مدیترانه ای اروپا پرورش می یابد.
در ایران هم نمونه هایی از آن آورده شده که هم اکنون در برخی از استان های کشور کشت می شود ولی بومی ایران نیست.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشتر محصولات کشاورزی این استان از گمرک استان‌های همجوار صادر می‌شود، گفت: فراهم کردن امکان صادرات گیاهان دارویی از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین برنامه های دولت برای رونق تولید گیاهان دارویی است.
جعفر گوهرگانی با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: صادرات گیاهان دارویی از برنامه‌های جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت:بهره وری از سرمایه های کوچک راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام ‘ اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ‘ از سوی مقام معظم رهبری افزود: این نامگذاری استفاده از تمام ظرفیت های موجود کشور برای توسعه اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم را ضروری کرده است.
وی اظهارکرد: یکی از راه هایی که می تواند به شکوفایی اقتصاد کشور منجر شود، ایجاد اشتغال پایدار و رقابتی کردن تولید است که جذب سرمایه های کوچک گامی به سوی کارآفرینی و افزایش تولید ملی است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی تشریح کرد: بیمه شدن اقتصاد کشور از تهدیدهای خارجی ، کاهش وابستگی به بیگانگان و بهبود معیشت مردم با تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است.
تاجگردون با یادآوری این که تحریم ها تقریبا برداشته شده است، ابراز کرد: زمان کنونی فرصتی برای تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد:مجلس و دولت برنامه های خوبی در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارد.
تاجگردون گفت: اقتصاد پویا زیربنای زندگی سالم و جامعه توسعه یافته است که بهبود شاخص های آن نیازمند مشارکت همگانی است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.