×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید نانو کیسه زباله بیمارستانی ضدباکتری با رایحه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، هادی اشک ریز زاده رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان نانو پلاست جلفا ارس افزود: این محصول درجهت رفع مشکل کشور در زمینه پسماندهای عفونی و بیمارستانی، جلوگیری از ورود باکتری و پخش بوی نامطلوب به فضای شهری و همچنین هشدار برای عوامل تفکیک زباله جهت بازنکردن این نوع کیسه ها تولید شده است.
وی با بیان اینکه این کیسه با رایحه گیاهان دارویی اوکالیپتوس، مورد و آویشن طراحی شده بیان کرد: خاصیت این نایلون ها ۹۷ تا ۹۹ درصد آنتی باکتریال است یعنی اینکه هر نوع باکتری گرم مثبت و منفی در این نایلون کشت داده شود از بین خواهد رفت و در واقع زباله های عفونی را نیز از این طریق می توان مهارکرد.
اشک ریززاده افزود:این کیسه ها نفوذناپذیر نسبت به تمامی گازها، باکتری ها و انواع میکروب ها هستند، وقتی زباله عفونی در این کیسه ها قرار می گیرند بر خلاف کیسه های معمولی دیگر از جداره این کیسه ها منتشر نمی شود.
وی ادامه داد: اگر از محل تولید زباله تا محل دفع زباله های عفونی از این کیسه ها استفاده شود از انتشارعفونت های حاصل از اینگونه زباله ها به میزان زیاد جلوگیری می شود.
وی گفت: این کیسه زباله برای نخستین بار در ایران طراحی و تولید شده است و سال گذشته به عنوان اختراع، موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع شد و همچنین به عنوان اختراع برگزیده سال بهداشت محیط ایران نیز شناخته شده است.
وی افزود: انواع آزمایش های مربوطه برروی این محصول انجام شده و تایید های لازم اعم از تاییدیه نانو مقیاس، تاییدیه وزارت بهداشت، تاییدیه آزمایشگاه مرجع را دریافت کرده است.
اشک ریززاده افزود: درحال حاضر این محصول به تولید انبوه رسیده است و در استان آذربایجان و استان های شمالی در حال توزیع است.
این محصول دراسفند ماه ۹۴در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در معرض بازدید کنندگان قرار گرفته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.