×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات پنج هزار تن گیاه دارویی به خارج از کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ارزش این میزان گیاه دارویی فراوری نشده را ۲ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با سرمایه گذاری در این بخش و صدور گیاهان فرآوری شده به صورت دارو یا اسانس عطر، می توان ارزش ریالی صادرات گیاهان دارویی را بیش از ۱۰ برابر افزایش داد.
ابوالفضل یاوری با بیان اینکه ۴۹درصد از مراتع کشور، فقیر محسوب می شود افزود: ۴۴ درصد دیگر هم متوسط و  کمتر از هشت درصد از مراتع کشور، غنی و مطلوب است.
وی با اشاره به بهره مندی مستقیم ۹۱۶هزار خانوار معادل پنج میلیون نفر، از مراتع کشور گفت: متناسب نبودن تعداد دام های جمعیت برخوردار با مراتع موجود  و در نتیجه فشار چرای دام ها،  یکی از اصلی ترین علل تسریع در تخریب مراتع کشور است.
مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام ممیزی ۷۲میلیون هکتار از مراتع کشور گفت: با اجرای طرح ممیزی، مرتعداری و با جلب مشارکت مردم می توان گام های موثری برای توسعه مراتع و جلوگیری از تخریب آنها  برداشت.
یاوری گفت:  از  هفت هزار گونه گیاه دارویی این استان، دو هزار گونه دارویی صنعتی است که با بهره برداری مناسب از آنها می توان به اقتصاد این استان، کمک شایانی کرد.
وی افزود:  روستای هدف گردشگری درکش در شهرستان مانه و سملقان از ظرفیت های اکوتوریستی استان خراسان شمالی است که با سرمایه گذاری می توان زمینه جذب گردشگران جهان را فراهم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.