×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایمنا، بازار گیاهان دارویی اصفهان با مساحت ۴ هزار متر مربع برای اولین بار در کشور و خاورمیانه راه اندازی شده است.

ساماندهی مبادلات گیاهان دارویی در کشور و فعال کردن ارتباط بین بخش های تولید، فرآوری و تبدیل و بازرگانی گیاهان دارویی از مهم ترین اهداف راه اندازی این بازار می باشد که با سرمایه گذاری حدود ۳۰ میلیارد ریال و استقرار فعال ترین شرکت های کشور در زمینه کشت، تولید، فرآوری و تبدیل شرکت های بازرگانی در سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد.

وجود یک بازار متمرکز متشکل از مجموعه های تولید کننده و شرکت های تبدیل و فرآوری در کنار شرکت های بازرگانی صادرات و واردات در یک محل که فضای رقابتی مثبت در مبادلات گیاهان دارویی ایجاد کند در رونق این صنعت نقش موثری دارند.

۳۰ شرکت از استان های مختلف در این بازار غرفه دارند و در سه بخش کشت، تولید، فرآوری و تبدیل و بخش تجارت و بازرگانی گیاهان دارویی فعالیت می کنند.
در سال اول درآمد ماهانه این بازار یک و نیم میلیون تومان بود ولی در حال حاضر به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اولین بازار تخصصی گل و گیاه با حضور ۱۳۰ تولید کننده فعالیت می کند گفت: ایجاد فرصت های شغلی و کنترل قیمت گل در شهر از اهداف فعال شدن این بازار می باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.