×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه گذاری شرکت های اسپانیایی جهت توسعه مکانیزاسیون زعفران در ایران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، سیدجمال سجادی‌پور در جلسه هماهنگی و بررسی جایگاه مکانیزاسیون زعفران در سازمان که با حضور هیأتی از کشور اسپانیا برگزار شد، اظهار کرد: کشت زعفران در سال زراعی ۹۴ در استان حدود ۴۲۱ هکتار با عملکرد ۴٫۵ کیلوگرم در هکتار بوده است که طبق برنامه ۱۰ ساله باید با افزایش ۷۰۰ هکتاری به ۱۱۲۰ هکتار در استان برسد.

وی با بیان اینکه شهرستان بهاباد با سطح زیر کشت ۲۷۰ هکتار در رتبه اول استان در این زمینه قرار دارد، افزود: شهرستان‌های بافق با سطح زیرکشت ۴۸ هکتار و مهریز با ۳۳ هکتار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به سیاست‌های استان مبنی بر جایگزین کردن کشت‌های کم آبخواه، این سازمان برنامه ویژه‌ای برای ترویج کشت زعفران در استان دارد و برای کشت و توسعه این محصول حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

سجادی‌پور خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد علاوه بر افزایش سطح زیرکشت زعفران در استان یزد که در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده است، می‌توان با راه‌اندازی انجمن زعفران و توجه بیشتر به بسته‌بندی این گیاه با ارزش در سال‌های نه چندان دور، یزد را به یکی از قطب‌های اصلی تولید زعفران تبدیل کنیم.

نماینده شرکت اسپانیایی نیز در این نشست نسبت به نحوه کار ماشین کاشت و برداشت زعفران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با ایجاد این کارخانه، استان یزد می‌تواند به عنوان مرکز توسعه مکانیزاسیون زعفران کشور مطرح شود و محصولات خود را به دیگر استان‌ها و خارج از کشور صادر کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.