×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای کاهش علائم پیری «گیاه خار مریم» مصرف کنید

ماریتیغال خار مریم Silybum

ماریتیغال خار مریم Silybum

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدجواد اسلامی‌پور با اشاره به خواص درمانی گیاه خار مریم اظهار داشت:‌ این گیاه نوعی آنتی‌اکسیدان قوی به شمار رفته و از بدن در برابر آسیب‌های سلولی ایجاد شده از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

وی افزود: ماده‌ای به نام گلوتاتیون موجود در خار مریم، نقش عمده‌ای در سم‌زدایی کبد ایجاد می‌کند همچنین این گیاه از سنگ صفرا پیشگیری کرده و حتی این بیماری را درمان می‌کند.به گفته وی، مصرف گیاه خار مریم در مقابله با سرطان پروستات، سینه و رحم موثر بوده و رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد؛ مصرف این گیاه نیز اثربخشی داروهای مربوط به شیمی‌درمانی را بیشتر می‌کند.

متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف گیاه خار مریم، مقاومت انسولین در بیمارانی که از نوع دیابت ۲ رنج می‌برند را کاهش می‌دهد، همچنین کلسترول مفید خون را بیشتر کرده و در درمان اختلالات فوق‌کلیوی و سندروم روده ملتهب تأثیرگذار است.

اسلامی‌پور با اشاره به اینکه خار مریم یکی از بهترین گیاهان محافظ کبد بوده، خاطر نشان کرد: خاصیت خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، خاصیت ضداکسیدان و محافظت کبد از مواد شیمیایی داروها از بهترین ویژگی‌های گیاه خار مریم به شمار می‌رود لذا مصرف آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.

بذر ماریتیغال خارمریم

بذر ماریتیغال (خارمریم)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.