×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدابیر رفع یبوست زنان باردار با استفاده از گیاهان دارویی و میوه ها

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، دکتر ناصر رضایی‌پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره تدابیر دوران بارداری اظهار داشت: در دوره بارداری، زیاده‌روی در مصرف نخود، لوبیا، کنجد، بابونه، زعفران، پونه و رازیانه به جنین آسیب وارد می‌کند.

به گفته وی همچنین بانوان باردار باید از مصرف بنفشه، گشنیز، ختمی و زیاده‌روی در مصرف زرشک، کرفس، و سیب ترش (به‌ویژه در سه‌ماهه نخست بارداری) پرهیز کنند.

دکتر رضایی پور در ادامه بیان کرد: استفاده از مویز، بِهِ شیرین، گلابی، سیب میخوش(ملس) و انار ملس، در دوران بارداری برای درمان یبوست حاملگی توصیه می‌شود.

رضایی‌پور افزود: یکی از مشکلات دوره بارداری به‌ویژه در اوایل آن، یبوست است. برای لینت مزاج لازم است در رژیم غذایی زنان باردار، از شورباها, آش‌ ساده بسیار چرب با کمی هویج رنده‌ شده و گوشت مرغ جوان استفاده شود تا از یبوست حاملگی پیشگیری و یا آنرا بتوان درمان کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که یبوست شدید باشد، می‌توان از شیرخشت، ترنجبین، فلوس، روغن بادام یا برگ گل‌سرخ استفاده کرد، ولی مصرف مسهل‌های قوی یا فرآورده‌های سنا، صبر زرد، گل بنفشه، گل ختمی، گل پنیرک و خاکشیر به منظور رفع یبوست بارداری ممنوع است.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد بیان کرد: مصرف ۳۰-۲۵ گرم ترنجبین یا شیرخشت در یک لیوان آب ولرم با دو قاشق غذاخوری گلاب نیم تا یک ساعت پیش از صبحانه، برای یبوست بارداری قابل توصیه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.