×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایسنا، یک متخصص طب سنتی ایران، عصبانیت، خشم و ناراحتی را سبب تشدید خشکی و سردی بدن دانست و به افراد توصیه کرد: در فصل پاییز به انجام اموری بپردازید که موجب شادی و نشاط می‌شود و جهت تقویت قوای بدنی از عطرهای طبیعی، خوش‌بو و ملایم استفاده کنید.

دکتر نرگس گرجی تصریح کرد: فصل پاییز طبیعت سرد و خشک دارد و با طبیعت انسان گرم و تر مخالف است؛ بدین سبب در این فصل توجه به مراقبت‌های ویژه در مناطقی که در طول پاییز بارندگی ندارند، ضروری است. اما خشکی هوا و مضرات آن در مناطقی که در طول پاییز، بارش باران مناسبی دارند، به دلیل رطوبت باران کاهش می یابد.

وی با تأکید بر خودداری از مصرف موادی که منجر به تشدید خشکی بدن در فصل پاییز می‌شوند هم‌چون مواد غذایی سرخ‌شده، فست‌فودها و برخی ادویه‌ها، افزود: مصرف ترشی‌جات و موادی چون کلم، قارچ، بادمجان، میوه‌های دارای رطوبت بالا مانند خیار و افراط در مصرف ماست و دوغ در فصل پاییز مناسب نیست.

دکتر گرجی مصرف مواد دارای طبیعت گرم و تر، هم چون مغز بادام و میوه‌هایی مانند سیب، به، گلابی، انگور و خربزه شیرین و هم چنین پرهیز از خوابیدن با معده پر در این فصل را به افراد توصیه کرد.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، به لزوم توجه و مراقبت از کهنسالان و افراد دارای مزاج سرد و خشک در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: بهتر است افراد دارای رطوبت بدنی زیاد از میوه‌های خشک‏شده استفاده کنند.

 

از پرخوری در فصل پاییز بپرهیزید!

وی اظهار کرد: در فصل پاییز، می بایست بدن را از قرار گرفتن در معرض حرارت آفتاب ظهر و برودت صبحگاهی حفظ کرد. همچنین افراد باید تا حد امکان از خواب میانه روز و مصرف زیاد مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در این فصل خودداری کنند. بهتر است افراد هنگام خواب، جهت پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و زکام، سر خود را در طول شب بپوشانند.

دکتر گرجی در خصوص تدابیر لازم برای حفظ سلامتی در پاییز یادآور شد: خوابیدن در اماکن سرد، استحمام با آب سرد، نوشیدن آب یخ و آمیزش جنسی بسیار موجب ابتلا به بیماری در این فصل خواهد شد. وی در مقابل، حمام کردن هر یک روز در میان با آب نیم‌گرم و چرب نمودن اندام پس از آن با روغن بنفشه و بادام را جهت رطوبت بخشیدن به بدن به‌ویژه برای افراد با مزاج‌های سرد و خشک را مناسب دانست.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، در پایان به تأثیر عصبانیت، خشم و ناراحتی بر تشدید خشکی و سردی بدن اشاره و خاطرنشان کرد: پرداختن به اموری که موجب افزایش شادی و نشاط افراد در فصل پاییز می‌شود و همچنین استعمال عطرهای طبیعی خوش‌بو و ملایم جهت تقویت قوای بدنی در این فصل مناسب است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.