×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایرنا، مدیر کل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک محیط زیست گفت: اطلاعات تعداد گونه های گیاهی در کشور جمع آوری و بزودی در قالب یک بانک اطلاعاتی نگهداری می شود.

ˈ شهاب الدین منتظمی ˈ افزود: آمارها نشان می دهد در حال حاضر حدود هشت هزار گونه گیاهی در کشور وجود دارد که قرار است مطالعات جدیدتری روی تعداد گونه ها صورت گیرد.

وی اظهارداشت: اگر گونه های جدیدی یافت شد در این بانک اطلاعاتی نگهداری خواهد شد.

مدیر کل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک محیط زیست ادامه داد: دراین راستا در صدد هستیم تا دستگاه های مرتبط با موضوع برای این منظور برنامه ریزی کنند تا یک بانک اطلاعاتی دقیق گیاهی در کشور ایجاد شود.

وی اظهار داشت: ایران دارای اقلیم و آب و هوایی متنوع است و از این رو تنوع گونه های گیاهی دشت های ایران با تمام قاره اروپا برابری می کند و بنابراین جمع آوری تمام گونه ها کاری وسیع و گسترده است که بدون همکاری و هماهنگی دستگاههای مرتبط امکان پذیر نخواهد بود.

منتظمی درپاسخ به این سوال که چه تعداد گونه های در خطر انقراض داریم گفت: جواب این سوال را به بعد از آمارگیری جدید و راه اندازی بانک اطلاعاتی موکول می کنم تا جواب کاملا درست و علمی داده باشم زیرا در حال حاضر اعدادی که برای این گونه ها اعلام می شود متفاوت است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در صدد هستیم هر چه زودتر این اطلاعات جمع آوری شوند زیرا اگر گونه ای از بین برود دیگر جایگزین کردن و یا احیای آن کاری بسیار مشکل و حتی غیر ممکن خواهد بود.

منتظمی در پایان تصریح کرد: تنوع زیستی هر کشور هویت آن است بنابراین باید تلاش شود تا تمام دستگاه های ذیربط در کنار هم و بدون اتلاف وقت هر چه زودتر اطلاعات مورد نیاز بانک اطلاعاتی را جمع آوری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.