×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تلاش پژوهشکده صنایع غذایی برای فرآوری زعفران و جلوگیری از خام فروشی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر عبدالله ملافیلابی عضو هیأت علمی پژوهشکده صنایع غذایی، با بیان اینکه تاکنون در ایران روی فرآوری زعفران کار تولیدی انجام نشده است، عنوان کرد: این درحالی است که دنیا با استفاده از ماده موثر موجود در زعفران به اسم سافرانال که خاصیت ضد سرطان دارد، اقدام به تولید کپسول‌های دارویی کرده‌ است.

وی با بیان اینکه زعفران خاصیت ضد افسردگی اثبات شده دارد، اظهار کرد: با استفاده از این خاصیت و با پیشرفت مصارف دارویی و بهداشتی از این محصول به دنبال ساخت کپسول آن هستیم، اما این مساله در ایران کاربردی نشده و زعفران صرفا جنبه مصرف سنتی دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی َاستان با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم که از خام‌فروشی زعفران خارج شویم، گفت: در اسپانیا از کرم زعفران برای موارد ضد خارش در لثه کودکان و کرم‌های ضد ترک استفاده می‌شود.

ملافیلابی با اشاره به اینکه در ایران نیز نوشابه‌های با اسانس زعفران و یا اسپری خشک زعفران تولید شده است، خاطرنشان کرد: پژوهشکده علوم غذایی روی این مساله کار کرده و دانش آن نیز موجود است، اما تنها همتی جدید برای تولید انبوه این محصول نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در ایران مراکز تحقیقات به دنبال تولیدات دارویی از زعفران هستند، افزود: به دلیل گران بودن زعفران، محصولات دارویی و بهداشتی تولید شده از آن نیز بالا رفته و این محصولات تنها برای ثروتمندان خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.