×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری دوره های آموزشی کشت، انبارداری و فرآوری گیاهان دارویی در آذربایجان شرقی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، حسین لطفعلی زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: راه‌اندازی اتحادیه با ساختار فنی و تخصصی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی، معطر و رنگزا و عطاری‌های استان راهکاری تاثیرگذار در توسعه گیاهان دارویی است.

وی تشریح کرد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطوح کارشناسان، بهره‌برداران، کشاورزان و عطاران در زمینه‌های تولید، انبار، نگهداری و عرق‌گیری، اسانس‌گیری و تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، معطر و رنگزا از الزامات ضروری برای بهره گیری و افزایش استفاده از گیاهان دارویی است.

لطفعلی‌زاده با اشاره به نقش روش‌های نوین اصلاح نبات در تکثیر گیاهان دارویی ادامه داد: محققان عدم به‌کارگیری روش‌های نوین اصلاح نباتات و کشت بافت برای تکثیر و تولید گونه‌های گیاهی دارویی، معطر و رنگزا را از مشکلات توسعه کشت گیاهان دارویی می دانند.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌ شرقی از لزوم اطلاع رسانی برای اهمیت گیاهان دارویی درحفظ سلامت جامعه گفت و یادآور شد: لزوم اطلاع‌رسانی تخصصی و عمومی از اهمیت و نقش گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب سنتی در حفظ سلامت و درمان جامعه احساس می‌شود.

وی افزود: نبود استاندارد‌های تولید، فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری گیاهان دارویی، معطر و رنگزا را باید از مشکلات بنیادین در توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی بدانیم.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌ شرقی عنوان کرد: با برطرف شدن کمبود اعضای هیات علمی، دانشکده طب سنتی در تخصص طب سنتی تواناتر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به وجود مشکلات بیان شده، مرکز تحقیقات کشاورزی استان زیر نظر استانداری آذربایجان‌ شرقی اقدام به تشکیل “ستاد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی” در استان کرد تا راهبری این فعالیت‌ها را در استان برعهده گیرد و با توجه به گستردگی مسائل و مشکلات لازم بود همه نهادها و متخصصان درگیر در این مسایل در این ستاد عضویت داشته باشند.

لطفعلی زاده خبر از احداث باغ گیاهان معطر و دارویی داد و تاکید کرد: با دعوت از این افراد و تشکیل جلسات هم اندیشی متعدد قدم‌های مناسبی در جهت ساماندهی و فرهنگسازی گیاهان دارویی در استان برداشته شده است به عنوان مثال احداث باغ گیاهان معطر و دارویی در پارک ایل‌ گلی تبریز که کارهای آماده‌سازی محل آن به اتمام رسیده و کشت آن از عید آغاز خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.