×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه گیاهان دارویی بین ایران و فرانسه

حجتی و لوفول

حجتی و لوفول

در دیدار وزیران کشاورزی ایران و فرانسه، مهندس حجتی وزیر جهادکشاورزی بر تمرکز بخشی از همکاری های دوجانبه بر استفاده از ظرفیت های ایران در بخش گیاهان دارویی و سرمایه گذاری مشترک طرف فرانسوی در تولید، فرآوری و بازاریابی با هدف صادرات به اتحادیه اروپا و سایر کشورهای منطقه تاکید کرد که مورد استقبال همتای فرانسوی اش قرار گرفت.

استفان لوفول وزیر کشاورزی، غذا و جنگلداری فرانسه نیز به ظرفیت های خوب ایران به لحاظ اقلیمی و اکولوژی در تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای ایجاد ارتباط میان فعالان و سرمایه گذاران علاقه مند کشورش با طرف های ایرانی در زمینه گیاهان دارویی را فراهم خواهد کرد.

در جریان سفر رئیس جمهوری ایران و هیات همراه همچنین شش نشست تخصصی(پنل) تخصصی برگزار شد که یکی از آنها مربوط به بخش کشاورزی بود که در آن بیش از ۷۰ نفر از مدیران عامل و روسای شرکت ها، انجمن ها و اتحادیه کشاورزی ایران و فرانسوی شرکت کردند.

هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این پنل، شرکت های ایرانی ضمن ارائه گزارش های درباره توانمندی ها و ظرفیت های کشورمان در حوزه گیاهان دارویی، طعم دهنده ها و اسانس های خوراکی، خواستار همکاری های مشترک با فرانسه برای تولید و صادرات این محصولات به اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.