×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید بیش از ۵ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، حسین پیرحیاتی در گفت‎وگو با ایسنا بیان کرد: به استناد بررسی‎های کارشناسان در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بیش از ۱۲۰۰ گونه گیاهی در ایران وجود دارد که ۱۶۷ گونه آنها شناسایی و جمع‎آوری شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷ گونه گیاهی خاص استان لرستان هستند، افزود: نحوه بهره‎برداری منابع گیاهی در استان به دو صورت صنعتی و سنتی انجام می‎شود.

پیرحیاتی با اشاره به راهکارهای رونق گرفتن گیاهان دارویی اظهار کرد: این راهکارها شامل توسعه طرح زیر کشت گیاهان دارویی، ارتقاء آگاهی و دانش فنی متقاضیان گیاهان دارویی، بازاریابی مناسب، فراهم کردن صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات دارویی و تأمین اعتبار و تسهیلات کم بهره و مدت‎دار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: با توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی و استفاده از کلیه ظرفیت موجود در استان می‎توان به افزایش اشتغالزایی و کارآفرینی، افزایش درآمد خانوارها، سود کلان و ارزآوری دست یافت. فعالیت در زمینه گیاهان دارویی به دلیل عدم نیاز به ماشین‎آلات خاص و امکان فرآوری در استان با توجه به زیرساخت‎های موجود توسط بخش خصوصی امکان توسعه را فراهم می‎کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ارتباط دادن گیاهان دارویی و صنعت داروسازی گفت: با حضور رئیس جهاد کشاورزی و نمایندگان شرکت‎های داروسازی به منظور هموار کردن مسیر بین تولید محصول با فروش تضمینی آن جلساتی تشکیل شده و دفتر امور گیاهان دارویی وزارتخانه با شرکت‎های داروسازی و صنایع تبدیلی هماهنگی‎هایی از طریق معرفی متقاضیان تولید گیاهان دارویی، ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و تولیدکنندگان گیاهان دارویی انجام شده است.

پیرحیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی، اختلاف ارتفاع و رویشگاه‎های طبیعی استان می‎توان گفت کلیه گیاهان دارویی سازگار مستعد کشت هستند اما سیاست‎گذاری کشت گیاهان در جهت کاشت محصولات با خرید تضمینی از سوی کارخانجات فرآوری محصولات دارویی است. به طور مثال کشت گیاه دارویی مرزه خوزستانی با توجه به زیرساخت‎های موجود و امکان فرآوری در استان از دسته گیاهان مستعد در استان هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان در سال گذشته را ۴۳۵٫۸ هکتار با تولید ۵۲۵۷٫۱ تن اعلام کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.