×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد پایگاه صادرات گیاهان دارویی در چین

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایلنا، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به حضور هیئتی عالیرتبه از جمهوری خلق چین که با حضور شی جین پینگ رییس جمهوری این کشور در تهران به سر می‌برند، اظهار کرد: طی این سفر دو تفاهنامه همکاری در زمینه علمی و فناوری توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم چین و رییس آکادمی علوم چین به امضا خواهد رسید.

به گفته مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان، همچنین پایگاه صادرات گیاهان دارویی با حمایت معاونت علمی و فناوری و با محوریت بخش خصوصی از سال جاری در شهر شن زن چین مشغول فعالیت است. اقدامات این پایگاه در سطح منطقه جنوب شرق آسیا منجر به ثبت بیش از ۱۸ داروی گیاهی ایران در چین و فروش فرآورده‌های مبتنی بر داروهای گیاهی ایرانی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ شده است.

کرمی در توضیح بیشتر فعالیت این پایگاه بیان کرد: همچنین تاکنون نسبت به عقد قرارداد فروش داروهای گیاهی کنسرسیوم تولیدکننده داروهای گیاهی ایران با نام تجاری «اوسینا» به ارزش ۲۰ میلیون دلار به کشورهای جنوب شرق آسیا از پایگاه چین اقدام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.