×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از  فارس، ابراهیم صالحی‌فر عصر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری یکی از وجوه درمان منطقی را تجویز منطقی دارو دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود با اجرای طرح پزشک خانواده در نسخه نویسی شاهد کاهش نظام دارویی، میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای کورتونی باشیم.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده، سلامت محور است، گفت: با توجه به اینکه در این طرح پزشک اطلاعات کافی از بیماران زیر پوشش خود دارد بنابراین درمان منطقی نیز صورت خواهد گرفت.

صالحی‌فر با بیان اینکه در سطح یک اجرای طرح پزشک خانواده بیماران بابت داروها وجهی پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: داروهایی که در تعهد بیمه نباشد و یا داروهایی که مابه‌التفاوت در آن لحاظ شده باشد، توسط فرد پرداخت می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: لوازم مصرفی مانند سرنگ‌ها نیز در تعهد بیمه قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ قلم داروی گیاهی وارد فهرست رسمی دارویی کشور شدند، اظهار داشت: بیشتر داروهای گیاهی، فرآورده‌های تقویتی و مکمل‌ها و نیز قسمت اعظمی از داروهای ساختنی در تعهد بیمه قرار ندارد و بیمار باید هزینه آن را پرداخت کند.

این مسئول با بیان اینکه حق فنی داروها نیز توسط داورخانه‌ها از بیمار اخذ می‌شود، گفت: حق فنی تصویب شده در داروخانه‌های بیمارستانی و دولتی ۵۰۰ تومان و حق نسخه پیچی داروهای طرف قرارداد در طرح روستایی ۳۵۰ تومان است.

وی در پایان گفت: حق فنی داروخانه‌های خصوصی نیز توسط انجمن داروسازان کشور اعلام و پس از تایید وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.