×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، احد ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در شهرستان نهاوند به لحاظ وجود اراضی کشاورزی حاصلخیز مستعد کاشت انواع محصولات به ویژه گیاهان دارویی بوده‌ایم.

وی گفت: کاشت گشنیز در ۲ هزار هکتار بوده که مقام نخست استان همدان را کسب کرده‌ایم زیرا سالانه در این شهرستان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تن تولید می‌شود که نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در تولید محصولات مختلف دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند به محاسن گیاه دارویی گل همیشه بهار یا کالاندولا اشاره کرد و افزود: از آن جایی که این محصول در موارد درمانی بیماری‌های پوستی، معده‌ای و روده‌ای مصرف فراوان و اثربخش دارد کاشت آن در نهاوند آغاز شده است.

وی اظهار داشت: به همین علت یکی از کشاورزان خوش‌ذوق نهاوندی توانسته است با کاشت بیش از ۲۵ هکتار از این محصول، برای توسعه کاشت آن اقدامات ارزشمندی را انجام دهد تا جایی که روزانه بیش از ۷۰ نفر برای برداشت گل این گیاه فعالیت دارند.

ظفری ادامه داد: بنابراین چنانچه بخواهیم اشتغال پایدار بیشتری داشته باشیم می‌توانیم از طریق ایجاد کارخانجات فراوری، کاشت این گونه محصولات را مکانیزه و هدفمند کنیم.

وی با اشاره به تولید از هر هکتار گیاه گل همیشه بهار یا کالاندولا افزود: به ازای هر هکتار ۴۰۰ کیلوگرم گل این گیاه برداشت شود که از این گیاه توسط کارخانجات صنایع تبدیلی کرم کالاندولا درست می‌شود و همچنین از آن دیگر داروهای ویژه درمان برخی بیماری‌های معده‌ا‌ی و روده‌ای تولید می‌شود که توجه به آن موجب شکوفایی اقتصادی و اشتغال پایدار در سطح شهرستان خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش را عدم وجود کارخانجات بسته‌بندی نام برد و گفت: باید با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و استفاده از نظر کارشناسان نسبت به کاشت بیشتر این محصول و دیگر محصولات گیاهان دارویی رونق بیشتری داد.

وی به دیگر توانمندی‌های بخش کشاورزی نهاوند اشاره و تصریح کرد: این شهرستان در بسیاری از محصولات کشاورزی، دامی، لبنی، شیلات و… صاحب مقام برتر در استان است که با شناخت راه‌های بیشتر تولید می‌توان توانمندی و ظرفیت‌های بالای شهرستان را شناخت و برای توسعه آنها برنامه‌های کارشناسی ارائه داد.

در نهاوند به ویژه در مراتع آن بیش از ۱۵۰ نوع گیاه دارویی می‌روید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.