×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی کار‌گروه‌های تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی در استان‌ها

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان گفت: ما سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها استفاده کنیم اما در استانداری کار گروه‌های مرتبط مانند کار گروه تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: ‌ این کارگروه‌ها فضای خوبی از نظر فکری، کار‌شناسی علمی به اضافه استفاده از برخی منابع استانی را دارند، همین مسئله باعث شده است تا ستاد کشوری نیز با این کارگروه‌ها همکاری داشته باشند و به خوبی از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنند.

عصاره تصریح کرد: همچنین مؤسسه تحقیقات جنگلی و مراتع نیاز به همکاری بیشتری برای اصلاح پروژه دارد چرا که برای توسعه استان نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری در احیای مراتع و حفاظت برخی گونه‌های خاص وجود دارد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی عنوان کرد: شعب‌ بنیاد ملی نخبگان در استان‌های مختلف می‌تواند در راه‌ رسیدن به اهداف کمک کننده باشد، با این مراکز هماهنگی لازم انجام شده است که برخی از اقدامات مدنظر ستادهای معاونت علمی از جمله شناسایی شرکت‌ها و طرح‌های مناسب فناورانه و نظارت بر پروژه‌ها را نمایندگی در استان‌ها پیگیری کنند.

وی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان استان‌های مختلف تا امروز بسیار خوب و فعال پیش رفته است و برخی اقدامات مانند معرفی و شناسایی هسته‌های اولیه مراکز رشد به این ستاد محول شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.