×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یازدهمین جشنواره گیاهان دارویی اصفهان در حال برگزاری است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، یازدهمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی اصفهان، ۲۸ دی تا ۲ بهمن از ساعت ۸ تا ۲۲ در بازار گیاهان دارویی اصفهان در حال برگزاری است.

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین آشنایی بیشتر شهروندان با گیاهان داروئی و فرآورده‌های طبیعی دانست و افزود: ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانی، توسعه صادرات گیاهان دارویی و ارتقاء شناخت شهروندان در زمینه گیاهان داروئی و فرآورده‌های گیاهی از دیگر اهداف برپایی این جشنواره است.

وی با اشاره به وجود ۳۲ غرفه در بازار و حضور نمایندگان استان‌هایی از جمله تهران، فارس، خراسان، همدان و قم گفت: انواع گیاهان دارویی، ادویه‌جات، عرقیات و روغن‌های گیاهی و نیز عسل و دیگر فرآورده‌های طبیعی از اقلام عرضه شده در بازار است که تخفیف ویژه از ۱۰ تا ۳۰ درصد به آنها تعلق خواهد گرفت.

کشاورز اذعان کرد: علاوه بر منظور کردن تخفیف های ویژه به شهروندان، پذیرایی با دمنوش های گیاهی همراه با حضور کارشناسان گیاهان داروئی و ارائه توضیحات لازم در خصوص خواص آنها و همچنین طبع و مزاج افراد ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به بخش های جانبی جشنواره اعلام کرد: برپایی سیاه چادر عشایر بختیاری با هدف یادآوری زندگی کاملا سنتی و بی آلایش بخشی از فرهنگ دیرین این مرز و بوم و آشنایی شهروندان با هنرهای جاجیم بافی، چوقابافی، پخت نان سنتی، آش سنتی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.

کشاورز راد در پایان با اشاره به اینکه ارائه مشاوره رایگان در مورد گیاهان دارویی و تغذیه سالم توسط کارشناسان خبره، اجرای برنامه‌های شاد با مضمون تغذیه سالم و پذیرایی با دمنوش‌های گیاهی از جمله برنامه‌های این جشنواره است، اظهارکرد: همچنینهر شب ساعت ۲۱مسابقه همراه با قرعه‌ کشی و اهداء جوایز برگزار می شود.

اصغر کشاورز راد ، عنوان کرد: استفاده از گیاهان داروئی و مشتقات آن دارای سابقه‌ ای دیرینه در ایران و کشور ما است که بخاطر وجود اقلیم آن دارای ذخایر غنی از گیاهان است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی گیاهان دارویی ضروری است، تصریح کرد: در این راستا اگر گیاهان دارویی در دو بخش تولید و بازاریابی بین‌المللی توسعه پیدا کند، می‌تواند میزان قابل توجهی از تولید ناخالص را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از گیاهان داروئی و فرآورده‌های طبیعی به عنوان یکی از رویکردهای کشورهای صنعتی محسوب می‌شود از این رو سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان سعی کرده تا با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های تخصصی به معرفی هر چه بهتر از این صنعت و نیز حمایت از تولیدکنندگان برتر کشوری بپردازد.

گفتنی است؛یازدهمین جشنواره گیاهان داروئی و فرآورده‌های طبیعی در محل بازار گیاهان دارویی از تاریخ ۲۸ دی تا ۲ بهمن ماه برگزار می شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.