×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

برای خواندن مطلب کاملتری در معرفی رشته “تولید و فرآوری گیاهان دارویی” اینجا کلیک کنید

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از فارس، یزدان جلالی ظهر امروز در نشست گیاهان دارویی این استان اظهار داشت: با توجه به وجود نزدیک به هزار گونه گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری، راه‌اندازی رشته‌های تکمیلی گیاهان دارویی در دانشگاه‌های این استان ضروری است.

وی افزود: برای تأسیس رشته‌های طب ایرانی نیز باید پیگیری‌های لازم در این زمینه از سوی مسئولان انجام گیرد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت و گسترش پژوهش و آموزش‌های عالی گیاهان دارویی و طب سنتی در این استان نقش مهمی در رونق اقتصاد دارد.

جلالی تصریح کرد: این رشته‌ها باید در رابطه با کشت، فرآوری و طب به همراه رشته‌های مرتبط با آن در مراکز آموزش عالی چهارمحال و بختیاری به صورت اولویت‌دار پیگیری و ایجاد شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این استان دارای گونه‌های گیاهی بسیار متنوعی است و بر همین اساس لازم است مسئولان توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند و به زودی موافقت خود را با راه‌اندازی رشته‌های گیاهان دارویی در دانشگاه‌های این استان اعلام کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی این رشته‌ها در دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری زمینه ورود تعداد زیادی از جوانان این دانشگاه و فراگیری تخصص‌های لازم در این زمینه فراهم می‌شود.

جلالی اظهار داشت: جوانان چهارمحال و بختیاری با توجه به آشنایی کامل با نوع گیاهان دارویی در این استان می‌توانند توانایی‌های خود را در این زمینه نشان دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.