×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت قوای جنسی با مصرف دارچین

دارچین

دارچین

عمر این گیاه تا ۱۵ سال باقی می‎ماند و طبیعت آن گرم و خشک است و دارای خواص ضدباکتریال، ضد سرطان، آنتی‎اکسیدان، کاهنده چربی خون بوده و در کاهش علایم بیماری‎های عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر موثر است. از دیدگاه طب سنتی ایرانی، این گیاه دارای خاصیت پادزهری بر علیه سموم مختلف محیطی بوده و باعث کاهش علایم افسردگی می‌‎شود.

دکتر لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی با بیان این مسائل گفت: «در حال حاضر علاوه بر این خواص، اثرات ضددیابتی دارچین کاملا شناخته شده و دارچین در حقیقت پوست شاخ‏هاى درختى است که در قدیم محل رویش اولیه آن جزیره سیلان بوده و بهترین نوع آن بو و طعم تند و سرخ‎رنگ و شیرین و قلم‎هاى آن باریک و نازک و بسیار درهم پیچیده و بلند است.»

وی در ادامه به تاثیر این گیاه در درمان سینوزیت‎های مزمن اشاره کرد و گفت: «در عین حال، مصرف مرتب دم‎کرده دارچین برای درمان سینوزیت‎های مزمن و سرفه‎های خلط‎دار و همچنین تقویت حافظه بسیار مفید است.»

وی همچنین توضیح داد که مصرف مرتب دارچین (اما به میزان مناسب) باعث تقویت قلب و مغز و کبد می‎شود و در بهبود اختلالات قلب و عروقی موثر است. درضمن دم‎کرده این گیاه ‎در رفع بدبویی دهان مفید بوده و خاصیت ضد میکروبیال خوراکی و موضعی آن به اثبات رسیده است.»

شیربیگی، عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران با بیان اینکه این گیاه مقوی قوای جنسی است، خاطرنشان کرد: «دارچین مقوی قوای جنسی است و در مطالعات طب رایج این گیاه می‎تواند در کاهش علایم یائسگی موثر باشد. اما در مقالات مختلف اشاره شده که جهت بررسی اثرات مفید دارچین روی هورمون‎های جنسی خانم‎ها به انجام مطالعات بیشتری نیاز است.»

به گفته این متخصص طب سنتی دارچین به عنوان ادویه‎ای پر خاصیت می‎تواند در غذاهای ایرانی ورود بیشتری پیدا کند و حتی از دم‎کرده چوب آن به همراه چای کمرنگ (چای دارچین) استفاده کرد.

شیربیگی درنهایت گفت: «لازم به تذکر موکد است که مصرف گیاهان دارویی با دوزهای بالا نیاز به بررسی توسط متخصص طب سنتی است تا با توجه به داروهای شیمیایی مورد مصرف در افراد مختلف دستورات لازم برای استفاده از گیاهان دارویی را صادر کند. درحال حاضر در دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران درمانگاه‎های طب سنتی زیر نظر متخصصین طب سنتی فارغ‎التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال ارائه خدمات و ویزیت و مشاوره بیماران در زمینه‎های مختلف هستند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.