×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارگاه آموزشی مقدماتی و پیشرفته GC و HPLC در دانشگاه شهید بهشتی

مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه شهید بهشتی اقدام به برگزاری کارگاه های GC و HPLC به صورت مقدماتی و پیشرفته در تاریخ های ۷ و ۸ بهمن ماه (GC) و ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه (HPLC) با گواهینامه معتبر نموده است.

مکان برگزاری: دانشکده شیمی دانشگاه شهید بهشتی
اطلاعات بیشتر:  ۲۲۴۰۷۷۵۲ و  ۰۹۱۶۸۰۵۵۴۰۵

.

کروماتوگرافی گازی (GC) یک روش فیزیکی جداسازی عصاره است .در این روش با تبدیل کردن عصاره مورد نظر به بخار یا گاز و عبور آن از یک فاز ساکن میتوان اجزاء‌سازنده‌اش را از یکدیگر جدا نمود. حاصل این جداسازی تعیین نوع و مقدار اجزاء سازنده درمخلوط است. یا به عبارت دیگر اطلاعات کمی و کیفی مواد موجود در عصاره را مشخص می کند. این نوع کروماتوگرافی برای شناسایی اسانس ها و ترکیبات فرار و ترکیباتی که نقطه جوش پایین دارند استفاده می شود. هدف از این کارگاه ارتباط هرچه بیشتر صنایع با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین ارتقای سطح علمی دانشجویان و کارشناسان صنایع و آشنا کردن آن‌ها با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه کروماتوگرافی مایع گازی می‌باشد. این کارگاه  در دو قسمت تئوری و عملی اجرا خواهد ‌شد. مطالب این دوره برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های  شیمی و داروسازی و تمامی افرادی که به مباحث کروماتوگرافی علاقمند می‌باشند، مناسب است.

الف) سرفصل های دوره GC مقدماتی:

۱-     اصول و مبانی GC

۲-     توسعه روش در GC

۳-     معرفی سخت افزاری دستگاه و آماده سازی اولیه دستگاه برای آنالیز

۴-     نوشتن روش آزمایش/ تزریق و آنالیز نمونه

ب) سرفصل های دوره GC پیشرفته:

۱-     مقدمه ایی بر GC

۲-     تکنیک های نوین GC

۳-     رفع مشکل در تکنیک GC

۴-     آنالیز نمونه به صورت عملی با GC

.

کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) یکی از پرکاربردترین روش‌های کروماتوگرافی است. فرآیند کروماتوگرافی به‌عنوان یک روش جداسازی که شامل انتقال جرم بین یک فاز ساکن و یک فاز متحرک است، تعریف می‌شود. روش HPLC با بهره‌گیری از یک فاز متحرک مایع، ترکیبات یک مخلوط را روی فاز ساکن جدا می‌کند. فاز ساکن می‌تواند مایع یا جامد باشد. ترکیبات ابتدا در یک حلال حل می‌شوند. سپس درون یک ستون کروماتوگرافی تحت فشار بالا جریان می‌یابند. در ستون، ترکیبات مخلوط از هم جدا می‌شوند. هدف از این کارگاه ارتباط هرچه بیشتر صنایع با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین ارتقای سطح علمی دانشجویان و کارشناسان صنایع و آشنا کردن آن‌ها با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا می‌باشد. این کارگاه در دو قسمت تئوری و عملی اجرا خواهد ‌شد. مطالب این دوره برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های  شیمی و داروسازی و تمامی افرادی که به مباحث کروماتوگرافی علاقمند می‌باشند، مناسب است.

الف) سرفصل های دوره HPLC مقدماتی:

۱-     اصول و مبانی HPLC

۲-     توسعه روش در HPLC

۳-     معرفی سخت افزاری دستگاه و آماده سازی اولیه دستگاه برای آنالیز

۴-     نوشتن روش آزمایش/ تزریق و آنالیز نمونه

ب) سرفصل های دوره HPLC پیشرفته:

۱-     مقدمه ایی بر HPLC

۲-     تکنیک های نوین HPLC

۳-     رفع مشکل در تکنیک HPLC

 ۴-     آنالیز نمونه به صورت عملی با HPLC

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.