×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص بیش از ۱۵۵ هکتار در الیگودرز به کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، «غلامی» اظهار کرد: با توجه به قدمت و اهمیت گیاهان دارویی، بشر دست بر دامان شفابخش طبیعت کشیده و با پی بردن به عوارض و عواقب ناشی از مصرف داروهای شیمیایی بر آن شده است که فرهنگ کشت و به مارگیری گیاهان دارویی را ترویج دهد.

وی ادامه داد: شهرستان الیگودرز نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌کوشیم که حافظ هویت و شناسنامه طبیعت باشیم و امروزه جایگاهی هر چند اندک البته با روندی رو به رشد در این راستا داریم.

غلامی یادآور شد: در الیگودرز با ارتفاع ۲۱۰۰ متر از سطح دریا و میانگین دمای سالانه ۱۳۰ درجه سانتی‎گراد و بارش سالانه ۲۷۰ میلی‎متر و متوسط ۱۲۰ روز یخبندان در سال امکان رشد بسیاری از گونه‎های گیاهی را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز خاطرنشان کرد: از جمله گیاهان دارویی شهرستان می‎توان به گل گاوزبان وحشی، خاکشیر، آویشن، بارهنگ، شیرین بیان، بومادران، گل ختمی، کاسنی، زرین گیاه، بن سرخ، گلپر، گوَن کتیرا، مریم‎گلی و گزنه که قابل کشت هستند، اشاره کرد.

وی با بیان این‌که در مجموع کل سطح زیرکشت گیاهان دارویی در الیگودرز بالغ بر ۱۵۵ هکتار است، تصریح کرد: هم‌چنین ۱۸۰ هکتار نیز توسط شرکت لاله فکه در مرحله انجام پروژه است.

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز یادآور شد: در مجموع تعداد اشتغال به کار با آمار سطح زیرکشت حدود ۲۰۰ نفر است که در فصل کار و برداشت به ۴ برابر این ظرفیت می‎رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.