×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از خبرگزاری آریا، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم گفت: متأسفانه کشورهای خارجی مواد اولیه گیاهان دارویی تولید داخل را به‌صورت گسترده می‌خرند و بعد از آن محصولات فرآوری شده را با مبالغ کلان به کشورمان می‌فروشند.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به جایگاه چهارمی کشور در تنوع گیاهان دارویی در سطح جهان، افزود: تنوع اقلیمی ایران و به تبع آن پوشش متنوع گیاهی که موجب افزایش کیفیت، درصد و نوع عناصر موجود در گیاهان دارویی شده توان بسیار مناسبی را برای ورود ایران به تجارت بین‌المللی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی فراهم کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر وجود منابع مناسب و چشمگیر گیاهان دارویی٬ افزود: ظرفیت‌های بالای کشور در تولید و کشت گیاهان دارویی باید مسئولان را به سرمایه‌گذاری در بخش تجاری و صنعتی‌سازی گیاهان دارویی وادارد که توسعه حوزه داروهای گیاهی به طور حتم موجب پویایی صنعت و اتقصاد کشور می‌شود.

وی با اعلام این که افزایش مصرف و گرایش مردم کشور به داروهای شیمیایی نگران‌کننده است، افزود: این موضوعات نشانگر کاهش برنامه‌ریزی در حوزه طب سنتی و داروهای گیاهی است، از این‌رو مسئولان باید برای کنترل مصرف این‌گونه محصولات چاره‌ای بیاندیشند، که هم‌اکنون بهترین راه افزایش و تنوع دادن به داروهای گیاهی است.

این نماینده مجلس نهم٬ ادامه داد: توسعه چشمگیر حوزه گیاهان دارویی و جایگزینی این حوزه با صادرات نفتی می‌تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند.قاضی‌زاده‌هاشمی با تأکید بر لزوم حمایت از تولید صنعتی گیاهان دارویی٬ گفت: متأسفانه کشورهای خارجی مواد اولیه گیاهان دارویی تولید داخل را به‌صورت گسترده می‌خرند و بعد از آن محصولات فرآوری شده را با مبالغ کلان به کشورمان می‌فروشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، خواستار توسعه تحقیقات پیرامون حوزه گیاهان دارویی شد و گفت: تنها در صورتی که تحقیقات کارشناسی از سوی متخصصان این امر صورت گیرد، می‌توان دارویی متناسب با تمام شاخص‌های علمی و بین‌المللی ایجاد کرد و راه را برای صادرات داروهای گیاهی باز کرد.

بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، کشور ما مانند ۵۰ سال گذشته بیشتر در زمینه تولید عرقیات گیاهی فعالیت دارد و تنها طی دهه گذشته روی تولید حدود ۱۷۰ نوع داروی گیاهی سرمایه‌گذاری کرده که آنها هم در بازار داخلی به فروش می‌رسند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.