×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استفاده از گیاهان دارویی در فضای سبز شهرستان بافق با هدف درآمدزایی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، سیدعلی نوروز زاده، در جلسه بررسی راهکارهای کشت گیاهان دارویی کم آبخواه در شهرستان بافق اظهار داشت: زیرساخت‌های باغ گیاهان دارویی در مجموعه پارک آبشار آماده شده و تا پایان سال جاری در بخش‌هایی از این پارک گیاهان دارویی گشت خواهد شد.

وی بیان کرد: موضوع فضای سبز سودآور و دارای بازده اقتصادی از سوی شهرداری بافق مطرح شد و مورد استقبال مسئولان قرار گرفت و علاوه بر اینکه اقلامی مانند خرما و زیتون کشت شده، داروهای گیاهی نیز به زودی کشت خواهد شد.

نوروز زاده با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی باید در میان مردم نیز نهادینه شود و برای آنها شوق و علاقه در این زمینه ایجاد شود، عنوان کرد: به نظر می‌رسد کاشت برخی از این گونه ها در گلدان‌ها و هدیه دادن آنها به مردم بتواند این علاقمندی را در آنها ایجاد کند.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرستان بافق هم به لحاظ اقلیمی و هم به لحاظ علاقمندی مردم، امکان توسعه کشت گیاهان دارویی وجود دارد، اظهار داشت: کشت آزمایشی برخی گونه ها از جمله به‌لیمو و نعنا فلفلی انجام شد که ۳۰۰ کیلوگرم محصول نیز از سطح دو هزار مترمربع از اراضی روستاها برداشت شد.

حیدر مفتاحی زاده بیان کرد: این اقدام مورد توجه ویژه زنان روستایی قرار گرفته و امسال نیز قرار است ۱۰ گونه جدید گیاهان دارویی برای کشت آزمایشی در روستاهای مبارکه، کوشک و سبزدشت انتقال داده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.