×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چاشنی ها مبارزی در برابر بیماری ها

به نقل از askdoctor، برخی ادویه ها بخصوص چاشنی های تند و ترش کمک بزرگی به مبارزه بدن با برخی بیماریها میکنند. این مواد مغذی ضد میکروبی بدن را در برابر باکتری‌ها بیماری ها محافظت می کنند.

یکی از این ادویه جات دارچین است که باعث کاهش سطح قند خون و کلسترول می‌شود.دارچین علاوه بر عطر و طعم خوب به درمان سوءهاضمه نیز کمک می‌کند. علاوه بر سوءهاضمه، دارچین برای رفع حالت تهوع، استفراغ، دل درد، اسهال و نفخ نیز مفید است. همچنین مطالعه کوچک دیگری بر روی زعفران نشان داده است که تأثیر مطلوبی بر روند قاعدگی دارد. به طوری که ۷۵درصد زنان با علائم قاعدگی با مصرف این ادویه کاهش نوسانات خلقی و افسردگی را تجربه می‌کنند.

ادویه دارچین عطاری گیاهان دارویی

ادویه دارچین عطاری گیاهان دارویی


علاوه بر این زردچوبه باعث مهار رشد تومور در روده بزرگ، سینه و پروستات می‌شود ضمن این که به هضم غذا کمک می‌کند. زردچوبه التهاب ناشی از آرتریت را نیز تسکین می‌دهد.رزماری ادویه دیگری است که رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند. سیر خطر ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ را کاهش می‌دهد ضمن این که پایین آورنده فشار خون است.
ادویه دارچین عطاری گیاهان دارویی فلفل

ادویه دارویی فلفل


فلفل قرمز نیز باعث کاهش بقای عمر سولل های سرطانی می‌شود. اگر از فلفل قرمز به طور مداوم در رژیم غذایی خود استفاده کنید، نه تنها به هضم غذاها کمک کرده‌اید بلکه ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش داده‌اید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.