×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محسن صنیعی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مخاط چسب آفتوژل صرفاً یک دارو نیست؛ بلکه فرایند، فرم و روش تولید انواع مختلف دارو است، اظهار کرد: آفتوژل پچ مخاطی و دارای چسبندگی است و هر دارویی که بر روی پایه آن قرار گیرد، وقتی وارد دهان شود، جلوی از بین رفتن آن را می‌گیرد.

وی درباره مزایای این محصول گفت: دارویی که می‌خواهد در مخاط دهان قرار گیرد توسط بزاق دهان شسته می‌شود، به عنوان نمونه برای درمان آفت دهان شربت یا قطره توسط بزاق دهان از بین می‌رود؛ اما روش مخاط چسب باعث می‌شود که دارو زمان بیشتری با محل زخم تماس داشته باشد. همچنین اگر محل زخم قارچ باشد، داروی نیستاتین به این حامل اضافه و دارو در موضع خود متمرکز می‌شود. اگر باکتری باشد دارویی ضد میکروبی افزوده می‌شود و این دارو حالت پانسمان ایجاد می‌کند و مانع از تماس مستقیم زبان یا اشیای دیگر مثل غذا با محل زخم می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: مزیت دیگر این دارو وزن کم دارو است که میزان کم دارو در محل زخم قرار می‌گیرد و دارای اثربخشی است. بسته‌بندی این دارو در پچ‌هایی با وزن ۱۰ میلی‌گرم است، بنابراین ۲۰ پچ در یک بسته ۲۰۰ میلی‌گرم قرار می‌گیرد که حجم و وزن آن در مقایسه با یک قرص استامینوفن ۲۳۵ میلی‌گرم کمتر است.

صنیعی با بیان اینکه اثربخشی این دارو بالا است، ادامه داد: به دلیل اینکه میزان کمی از دارو در موضع زخم متمرکز می‌شود و عوارض کم و اثربخشی بالا دارد، به همین دلیل این دارو توجه بسیاری از اساتید دانشکده دندانپزشکی را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی چند داروی دیگر را با این روش و از طریق مخاط دهان انجام دادیم، تصریح کرد: بر روی داروهایی همچون نستاتین، تانیک اسید و تریا مسینولون مطالعات و آزمایش‌های بالینی و کلینیکی آن‌ها را انجام دادیم و نتایج مثبتی نیز در این زمینه دریافت کردیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: چند تز دکتری دندانپزشکی و دکتری عمومی دندانپزشکی با این روش کار شده است و شرکت ما در چند جشنواره‌ علمی نیز رتبه آورده مانند جشنواره گیاهان دارویی که از میان ۳۵۰ شرکت دارویی به دلیل این ابداع جدید رتبه اول گیاهان دارویی به این شرکت اعطا شد، همچنین در جشنواره شیخ بهایی رتبه سوم را در کل کشور کسب کردیم.

وی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از این روش نوین داروهای دیگری نیز تولید و در دنیا عرضه و صادر کرد، افزود: این محصول در جهان نمونه دیگری ندارد و یک محصول منحصر به فرد است. برای تأثیر بهتر دارویی، یک دارو باید بر روی یک حامل باشد. در این روش ماده مؤثر دارو را با کمترین ماده اضافه شده که به عنوان حامل است، تولید می‌کنیم و در موضع هدف قرار می‌دهیم.

صنیعی با اشاره به اینکه تحقیقات درباره این دارو هشت سال طول کشیده است، اظهار کرد: پس از فرمولاسیون دارو، کارهای بالینی و کلینیکی آن که فرایند طولانی مدت بود، انجام شد و سپس مجوزهای لازم از وزارت بهداشت گرفته شد. پس از آن نیز ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان و عرضه محصول توسط شرکت انجام گرفت.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این محصول به کشورهای عراق و افغانستان نیز صادر شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه به گونه‌ای است که می‌توان آن را به کشورهای اروپایی نیز صادر کرد و این امکان وجود دارد که از این محصول در این کشورها استقبال شود، البته شرایط صادرات دارو به این کشورها سخت است؛ اما این شرکت در صدد است تا این محصول را به تمام کشورهای جهان صادر کند.

وی با اشاره به اینکه یک گروه پژوهشی در تولید این دارو کار کرده است، گفت: این گروه شامل دو پزشک داروساز، کارشناسان ارشد در زمینه شیمی و گیاهان دارویی بودند و این تحقیقات به شکل آکادمیک انجام شده است.

  1. تور

    ممنون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.