×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تسهیلات هیأت دولت برای شرکت های دانش بنیان گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی اظهار کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی علمی مبتنی بر تحقیق و توسعه وجود دارد که می‌توان از ظرفیت این شرکت‌ها در عرصه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی استفاده کرد.

وی افزود: از جمله مواردی که می‌توان شرکت‌های دانش‌بنیان را برای فعالیت تشویق و ترغیب کرد ارائه تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی است، این موارد تاکنون بوده ولی دولت در تلاش است تا این موارد به صورت جدی دنبال کند.

عصاره تصریح کرد: پس از پیگیری هیأت وزیران مصوبه‌ای تصویب شده تا مشکل قرارگیری شهرها در شعاع ۱۲۰ کیومتری تا حدودی برطرف شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان عدم دریافت جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری برای فعالیت در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و سایر شهرهای بزرگ دارای محدودیت استقرار می‌باشد که به دلیل ویژگی خاص این شرکت‌ها مشکلات جدی در مسیر فعالیت این شرکت‌ها قرار دارد.

عصاره بیان کرد: امیدواریم با تصویب ماده ۸ قانون و استفاده اراضی و باغی در خارج محدوده شهرها مشکل استقرار این شرکت‌های دانش‌بنیان و محدوده‌ی فعالیت آن‌ها مشخص شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.