×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشویق بخش خصوصی به تأسیس مراکز ارائه فرآورده های طبیعی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمود خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش آگاهی مردم و کارکنان صنف عطاری بیان کرد: اخیرا کتابچه‌هایی برای افزایش آگاهی عمومی مردم و عطارها منتشر شده است که بایدها و نبایدهای استفاده از گیاهان دارویی را در آن گنجانده‌ایم.

وی افزود: این کتاب در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه مطبوعات عرضه شده است.

دکتر خدادوست با اشاره به نقش نظارتی وزارت بهداشت عنوان کرد: اقدامات وزارت بهداشت جای خود را دارد اما وزارت صنعت و معدن باید بر رعایت ضوابط به صورت جداگانه نظارت داشته باشد. به طور مثال قوانین مربوطه به این حرفه باید از نگهداری تا عرضه رعایت شود. از جمله این قوانین می‌توان به لزوم انجام تست‌های میکروبی اشاره کرد که اغلب رعایت نمی‌شوند.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا با تشویق بخش خصوصی مراکز ارائه فرآورده‌های طبیعی ایجاد کنیم تا فرآورده‌های استاندارد و دارای مجوز مانند گیاهان دارویی پس از انجام آزمایشات میکروبی در این مراکز عرضه شوند. با این اقدام مراکز نام‌برده می‌توانند جایگزین مناسبی برای عرضه محصولات طبیعی باشند و عطاری‌ها نیز سطح کار خود را ارتقا خواهند داد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بایدها و نبایدهای لازم را به وزارت صنعت و معدن ابلاغ کرده‌ایم و حتی پس از ارسال کتابچه‌ها ما برای توزیع آنها نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.